digiamo logo bile

Novinka: Změny výkonu kampaní v Google Ads nám teď Google sám vysvětlí – nebo ne?

23. 1. 2020
Obsah článku

Hodnocení výsledků v Google Ads a analýza příčin změn výkonu jednotlivých kampaní může být celkem oříšek. Minimálně to vždy zabere dost času. Google nově přichází s něčím, co by nám tento čas mohlo ušetřit – s Google Ads Explanations. A nebo to tak úplně není?

Porovnávání výsledků v Google Ads

Nejspíše již znáte možnost porovnat výkon kampaní přímo v prostředí Ads v tabulce statistik. Stačí v nastavení časového období kliknout na přepínač „Porovnat“ a tím aktivovat výběr druhého časového období, se kterým chcete výsledky srovnávat.

Zobrazení výsledků kampaní v tabulce statistik v prostředí Google Ads.

S tabulkou si můžete dál hrát. Pokud kliknete v popiscích sloupců na dvojitou šipku, tento sloupec se rozšíří a vy uvidíte přesné výsledky za obě období a jejich procentuální a numerickou změnu.

Klikneme na dvojitou šipku v záhlaví sloupce a zobrazí se nám přesnější porovnání těchto dvou období.

Google Ads Explanation

Právě teď se v účtech Google Ads objevuje nová funkce – Google Ads Explanations. Ta nabízí vysvětlení jednotlivých změn výsledků – řekne vám, jaké jsou pravděpodobné důvody, které k těmto změnám vedly. Ušetří vám tak dost času s analyzováním a vy se můžete více soustředit na samotnou optimalizaci.

Změny výkonu, u kterých Google Ads zná pravděpodobná vysvětlení, zvýrazní tabulka statistik modře. Po najetí myší na tato zvýrazněná čisla se dozvíte více informací.

V těchto vysvětleních Google pracuje s následujícími faktory:

  • změny nabídek
  • změny modifikátorů nabídek (bidování na zařízení, lokality, demografii či publikum)
  • změny a rozdělení rozpočtu
  • rychlost čerpání rozpočtu
  • historie změn
  • změny cílení (geografie, cílení na klíčová slova, stav klíčového slova, přidání či odstranění publika)
  • konkurence při aukci a zájem ve vyhledávání
Možnost vysvětlení velké změny výkonu.
Zobrazení vysvětlení změn výkonu.

V čem je ale u těchto vysvětlení háček:

  • celá funkce je zatím v beta verzi (a víte, jak to s těmi „betami“ občas bývá)
  • vysvětlení se zobrazuje pouze u změn v zobrazení, kliknutí a nákladech a pouze při velkých změnách (to ale Google plánuje postupně rozšiřovat)
  • v tuto chvíli je funkce dostupná pouze u kampaní ve vyhledávání a se strategií manuální CPC či eCPC
  • vysvětlení mohou porovnat pouze dvě stejně dlouhá období, která na sebe přímo navazují v rámci posledních 90 dnů

Pokud vám výkon kampaní často kolísá a už si moc nevíte s těmito výkyvy rady, zkuste náš PPC audit. Váš účet projdeme a řekneme vám, co kde změnit a vylepšit.

Obsah článku

Náš blog

Tipy a novinky z oblasti digitálního marketingu
Do blogu

Chtěli byste s námi probrat možnosti spolupráce?

Rádi vám poradíme a navrhneme možnou strategii
Spojte se s námi
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram