Hodnocení výsledků v Google Ads a analýza příčin změn výkonu jednotlivých kampaní může být celkem oříšek. Minimálně to vždy zabere dost času. Google nově přichází s něčím, co by nám tento čas mohlo ušetřit – s Google Ads Explanations. A nebo to tak úplně není?
Porovnávání výsledků v Google Ads
Nejspíše již znáte možnost porovnat výkon kampaní přímo v prostředí Ads v tabulce statistik. Stačí v nastavení časového období kliknout na přepínač „Porovnat“ a tím aktivovat výběr druhého časového období, se kterým chcete výsledky srovnávat.
S tabulkou si můžete dál hrát. Pokud kliknete v popiscích sloupců na dvojitou šipku, tento sloupec se rozšíří a vy uvidíte přesné výsledky za obě období a jejich procentuální a numerickou změnu.
Google Ads Explanation
Právě teď se v účtech Google Ads objevuje nová funkce – Google Ads Explanations. Ta nabízí vysvětlení jednotlivých změn výsledků – řekne vám, jaké jsou pravděpodobné důvody, které k těmto změnám vedly. Ušetří vám tak dost času s analyzováním a vy se můžete více soustředit na samotnou optimalizaci.
Změny výkonu, u kterých Google Ads zná pravděpodobná vysvětlení, zvýrazní tabulka statistik modře. Po najetí myší na tato zvýrazněná čisla se dozvíte více informací.
V těchto vysvětleních Google pracuje s následujícími faktory:
- změny nabídek
- změny modifikátorů nabídek (bidování na zařízení, lokality, demografii či publikum)
- změny a rozdělení rozpočtu
- rychlost čerpání rozpočtu
- historie změn
- změny cílení (geografie, cílení na klíčová slova, stav klíčového slova, přidání či odstranění publika)
- konkurence při aukci a zájem ve vyhledávání
V čem je ale u těchto vysvětlení háček:
- celá funkce je zatím v beta verzi (a víte, jak to s těmi „betami“ občas bývá)
- vysvětlení se zobrazuje pouze u změn v zobrazení, kliknutí a nákladech a pouze při velkých změnách (to ale Google plánuje postupně rozšiřovat)
- v tuto chvíli je funkce dostupná pouze u kampaní ve vyhledávání a se strategií manuální CPC či eCPC
- vysvětlení mohou porovnat pouze dvě stejně dlouhá období, která na sebe přímo navazují v rámci posledních 90 dnů
Pokud vám výkon kampaní často kolísá a už si moc nevíte s těmito výkyvy rady, zkuste náš PPC audit. Váš účet projdeme a řekneme vám, co kde změnit a vylepšit.
0 komentářů