2,5 krát více klientů za 6 měsíců

Jak sjednotit komunikaci napříč marketingovými kanály a vytvořit úspěšnou online kampaň, která přináší o 250 % více zákazníků za nižší cenu?

Zjistěte, jak jsme to u Health+ dokázali – a jak můžete od strategie až po realizaci vytvořit efektivní kampaně i vy.


Klinika Health+

Health Plus poskytuje prémiovou zdravotní péči s důrazem na osobní přístup, moderní diagnostiku a komfort bez čekání. V roce 2024 otevřeli svou 4. pobočku v Praze a míří ještě dál.


www.healthplus.cz

Snížili jsme cenu za konverzi pod 50 % původní hodnoty

  • Sjednocení komunikace napříč marketingovými kanály
  • Zvýšená viditelnost značky: 5 milionů+ zobrazení reklamy online
  • Zvýšení počtu nových klientů (uzavřených smluv) o 250 % se snížením ceny za konverzi
  • Snížení ceny za konverzi o více než 50 %

Stará komunikace → Nová komunikace:


Jak jsme postupovali?

V Health+ chtěli sjednotit svou marketingovou komunikaci a vytvořit efektivní online kampaně. Hlavním cílem bylo získat nové zákazníky, oslovit nové segmenty trhu a zároveň zdůraznit výhody prémiovosti poskytovaných služeb.

V červenci 2024 jsme se dali do práce a tady jsou klíčové kroky, které jsme podnikli:

[A] Začali jsme definicí marketingové strategie

Nejdříve jsme se soustředili na klíčové pilíře marketingové strategie:

Hodnota značky

Určit, v čem je vaše nabídka jedinečná, je klíčovým krokem k úspěchu. My jsme se zaměřili na hlavní benefity – prémiovou zdravotní péči bez čekání, individuální přístup ke klientům a moderní diagnostické metody. Tyto prvky se staly základem celé komunikace i reklamních sdělení.

Tip

Než začnete s marketingem, definujte si své USP (Unique Selling Proposition), tedy jedinečný prodejní argument. Co vás odlišuje od konkurence? Proč by si zákazníci měli vybrat právě vás? Jasné a dobře komunikované USP vám pomůže oslovit správné publikum a efektivněji prodávat.

Také jsme si definovali, na jakou službu se chceme primárně zaměřit. V případě Health+ je hlavním pilířem pravidelná preventivní a komplexní péče.

 

Tip

Vaše firma pravděpodobně má několik hlavních produktů, které táhnou. Zaměřte jejich propagaci na tyto a určete si, na co se chcete zaměřit do budoucna.

Analýza trhu a konkurence a SWOT analýza

V této části jsme si ověřili, jak velký je potenciální trh pro Health+. Zjistili jsme, že v Praze má 9% zaměstnanců plat vyšší než 87 000 Kč. Ve středních Čechách je těchto zaměstnanců 6 %. Zde jsme nešli příliš do větších detailů, ale ověřili jsme si tak, že prostor pro růst zde rozhodně je.

zdroj: platy.cz & csu.gov.cz

Využili jsme existující analýzu konkurence, kterou měl klient k dispozici, abychom lépe pochopili rozdíly v nabídkách a to, čím se Health+ odlišuje.

Zároveň jsme provedli SWOT analýzu, díky které jsme získali jasnější přehled o silných a slabých stránkách.

Cílová skupina

Rozdělili jsme si cílovku do 4 skupin:

  1. Mladí profesionálové
  2. Manažeři ve středním věku
  3. Rodiny s dětmi
  4. Movitější senioři
  5. Cizinci expati

Ke každé cílové skupině jsme pak vyplnili:

  1. kdy spadají do této cílové skupiny (věk, příjem a další)
  2. Jaké jsou jejich potřeba a přání
  3. Jaké mají problémy, bolesti a strachy
  4. Jaká klíčová sdělení pro ně máme

Příklad Mladí profesionálové 25 až 35 let:

 

[B] Vytvořili jsme kreativní koncept a sjednotili tak komunikaci

Teď, když už jsme lépe pochopili cílovou skupinu a vytvořili si klíčová sdělení i to, jakým způsobem chceme jako firma komunikovat, bylo načase vymyslet jak to celé našemu cílovému publiku kreativně odkomunikovat.

Vymysleli jsme hlavní heslo, které bude základem pro další komunikační body:

Jak jsme na to přišli? 

Pracovali jsme se symbolikou + v rámci Health+, která může značit: 

součet věcí, roky života navíc, více zdraví, něco navíc, pozitivitu, kladný přístup, nadstandard, součet, komplexnost.

Heslo jsme doplnili klíčovým slovem rozdíl:

Podtržení hesel výše, může být vnímáno jako rozdíl oproti konkurenci či jiné zdravotní péči.

Na toto heslo jsme pak navázali veškerou komunikaci pro Health+, která podporují toto hlavní sdělení. Patří mezi ně například:

  • Neztrácejte čas v čekárně → Health+ | Časová úspora, který dělá rozdíl
  • Mám zdravotní péči, která je k dispozici 24/7 → Health+ | Dostupnost, která dělá rozdíl
  • Moje děti se u lékaře nebojí → Health+ | Citlivý přístup, který dělá rozdíl

K tomu jsme navíc přidali fotky přímo z ordinace či recepce, kde ukazujeme zaměstnance Health+ přímo v péči o své zákazníky.

Důraz na jednoduchá, snadno zapamatovatelná sdělení zajistil, že komunikace působila konzistentně a efektivně oslovila různé segmenty publika.

[C] Zákazníci a reklama rozdělená v marketingovém funnelu

Na marketingovou strategii a kreativní koncept jsme navázali marketingovým funnelem. Každý zákazník prochází třemi fázemi, a tak jsme upravili obsah jednotlivých kampaní:

  • Awareness (povědomí): Reklamy na sociálních sítích + Google Display.
  • Consideration (zvážení): Remarketing s detailnějšími informacemi.
  • Lead (konverze): Motivace k přímému kontaktu a registraci.

Zaměřili jsme se na postupné vedení zákazníků k akci prostřednictvím strategicky navrženého obsahu odpovídajícího jejich fázi v nákupním proces.

Příklad oslovení v Awareness fázi, která má za cíl zaujmout:

Příklad oslovení v Consideration fázi, kdy již uživateli říkáme, proč by měl zvážit dané služby: 

TipVytvořte sdělení šitá na míru potřebám dané cílové skupině. My například na rodiny s dětmi více cílíme výhody pro děti. Na seniory zase cílíme dostupností péče 24/7. 

[D] Na co jsme se zaměřili v optimalizaci online kampaní

Mezi hlavní věci, na které jsme se zaměřili patřilo:

Testování, testování a zase testování

Důležitým prvkem bylo testování sdělení. Testovali jsme tak například, zda cílovku zaujme více "Nečekejte v čekárně" nebo "Objednávací termín do 14 dnů", testovali jsme barvy bannerů i které hlášky fungují nejlépe. Posuďte sami, co udělá jaký rozdíl může být v reklamě

CTR u druhého bannerů byl 2x vyšší

Testovali jsme také různé nastavení cílových publik v rámci Mety. Zda funguje lépe zaměření na lidi dle “vzdělání” či například zájmu “golf”.

Zaměření na módu je 5 krát levnější než na profese.

Optimalizace rozpočtů

Postupně jsme investovali do nejvýkonnějších kampaní. Staré nevýkonné kampaně jsme se nebáli vypnout a otestovat novou strategii.

[E] Bonus - bannerová reklama na PR články

Veškerou online marketingovou aktivitu také propojujeme s PR a dalšími marketingovými aktivitami. Jakmile se tedy například vypublikoval článek se zakladatelem a majitelem kliniky Healthplus, nasadili jsme na tuto stránku bannerovou reklamu s odkazem na kliniku.


Shrnutě jak tento přístup přinesl výsledky

  • Marketingová strategie pomohla pochopit cílovou skupinu a hlavní výhody oproti konkurenci.
  • Kreativní koncept pomohl vytvořit zapamatovatelnou a jednotnou komunikaci, což posílilo důvěru zákazníků.
  • Marketingový funnel rozdělil relevantní sdělení pro správnou cílovou skupinu ve správný moment.
  • Optimalizace a testování online kampaní vedlo k výraznému snížení ceny za konverzi.

Jsme rádi, že jsme mohli pracovat na marketingové strategii a že propagujeme Health+. Je to skvělá služba, která se stará o zdraví svých zákazníků s nesmírnou péčí, a s Health+ je radost spolupracovat.
DIgiamo logo 2025
Martin Havlín
CEO
Radko Sedlák

Chcete také marketing, který přináší výsledky?

Domluvte si termín schůzky. kde s Vámi o možnostech spolupráce na marketingové strategii i online kampaních probereme.


Pojďte s námi probrat možnosti spolupráce.

Rádi vám poradíme a navrhneme možnou strategii
Spojte se s námi
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram