Jak sjednotit komunikaci napříč marketingovými kanály a vytvořit úspěšnou online kampaň, která přináší o 250 % více zákazníků za nižší cenu?
Zjistěte, jak jsme to u Health+ dokázali – a jak můžete od strategie až po realizaci vytvořit efektivní kampaně i vy.
Health Plus poskytuje prémiovou zdravotní péči s důrazem na osobní přístup, moderní diagnostiku a komfort bez čekání. V roce 2024 otevřeli svou 4. pobočku v Praze a míří ještě dál.
Stará komunikace → Nová komunikace:
V Health+ chtěli sjednotit svou marketingovou komunikaci a vytvořit efektivní online kampaně. Hlavním cílem bylo získat nové zákazníky, oslovit nové segmenty trhu a zároveň zdůraznit výhody prémiovosti poskytovaných služeb.
V červenci 2024 jsme se dali do práce a tady jsou klíčové kroky, které jsme podnikli:
Nejdříve jsme se soustředili na klíčové pilíře marketingové strategie:
Určit, v čem je vaše nabídka jedinečná, je klíčovým krokem k úspěchu. My jsme se zaměřili na hlavní benefity – prémiovou zdravotní péči bez čekání, individuální přístup ke klientům a moderní diagnostické metody. Tyto prvky se staly základem celé komunikace i reklamních sdělení.
Tip
Než začnete s marketingem, definujte si své USP (Unique Selling Proposition), tedy jedinečný prodejní argument. Co vás odlišuje od konkurence? Proč by si zákazníci měli vybrat právě vás? Jasné a dobře komunikované USP vám pomůže oslovit správné publikum a efektivněji prodávat.
|
Také jsme si definovali, na jakou službu se chceme primárně zaměřit. V případě Health+ je hlavním pilířem pravidelná preventivní a komplexní péče.
Tip
Vaše firma pravděpodobně má několik hlavních produktů, které táhnou. Zaměřte jejich propagaci na tyto a určete si, na co se chcete zaměřit do budoucna.
|
V této části jsme si ověřili, jak velký je potenciální trh pro Health+. Zjistili jsme, že v Praze má 9% zaměstnanců plat vyšší než 87 000 Kč. Ve středních Čechách je těchto zaměstnanců 6 %. Zde jsme nešli příliš do větších detailů, ale ověřili jsme si tak, že prostor pro růst zde rozhodně je.
zdroj: platy.cz & csu.gov.cz
Využili jsme existující analýzu konkurence, kterou měl klient k dispozici, abychom lépe pochopili rozdíly v nabídkách a to, čím se Health+ odlišuje.
Zároveň jsme provedli SWOT analýzu, díky které jsme získali jasnější přehled o silných a slabých stránkách.
Rozdělili jsme si cílovku do 4 skupin:
Ke každé cílové skupině jsme pak vyplnili:
Teď, když už jsme lépe pochopili cílovou skupinu a vytvořili si klíčová sdělení i to, jakým způsobem chceme jako firma komunikovat, bylo načase vymyslet jak to celé našemu cílovému publiku kreativně odkomunikovat.
Vymysleli jsme hlavní heslo, které bude základem pro další komunikační body:
Jak jsme na to přišli?
Pracovali jsme se symbolikou + v rámci Health+, která může značit: součet věcí, roky života navíc, více zdraví, něco navíc, pozitivitu, kladný přístup, nadstandard, součet, komplexnost. Heslo jsme doplnili klíčovým slovem rozdíl: Podtržení hesel výše, může být vnímáno jako rozdíl oproti konkurenci či jiné zdravotní péči. |
Na toto heslo jsme pak navázali veškerou komunikaci pro Health+, která podporují toto hlavní sdělení. Patří mezi ně například:
K tomu jsme navíc přidali fotky přímo z ordinace či recepce, kde ukazujeme zaměstnance Health+ přímo v péči o své zákazníky.
Důraz na jednoduchá, snadno zapamatovatelná sdělení zajistil, že komunikace působila konzistentně a efektivně oslovila různé segmenty publika.
Na marketingovou strategii a kreativní koncept jsme navázali marketingovým funnelem. Každý zákazník prochází třemi fázemi, a tak jsme upravili obsah jednotlivých kampaní:
Zaměřili jsme se na postupné vedení zákazníků k akci prostřednictvím strategicky navrženého obsahu odpovídajícího jejich fázi v nákupním proces.
Příklad oslovení v Awareness fázi, která má za cíl zaujmout:
Příklad oslovení v Consideration fázi, kdy již uživateli říkáme, proč by měl zvážit dané služby:
TipVytvořte sdělení šitá na míru potřebám dané cílové skupině. My například na rodiny s dětmi více cílíme výhody pro děti. Na seniory zase cílíme dostupností péče 24/7.
|
Mezi hlavní věci, na které jsme se zaměřili patřilo:
Důležitým prvkem bylo testování sdělení. Testovali jsme tak například, zda cílovku zaujme více "Nečekejte v čekárně" nebo "Objednávací termín do 14 dnů", testovali jsme barvy bannerů i které hlášky fungují nejlépe. Posuďte sami, co udělá jaký rozdíl může být v reklamě
CTR u druhého bannerů byl 2x vyšší
Testovali jsme také různé nastavení cílových publik v rámci Mety. Zda funguje lépe zaměření na lidi dle “vzdělání” či například zájmu “golf”.
Zaměření na módu je 5 krát levnější než na profese.
Postupně jsme investovali do nejvýkonnějších kampaní. Staré nevýkonné kampaně jsme se nebáli vypnout a otestovat novou strategii.
Veškerou online marketingovou aktivitu také propojujeme s PR a dalšími marketingovými aktivitami. Jakmile se tedy například vypublikoval článek se zakladatelem a majitelem kliniky Healthplus, nasadili jsme na tuto stránku bannerovou reklamu s odkazem na kliniku.
Domluvte si termín schůzky. kde s Vámi o možnostech spolupráce na marketingové strategii i online kampaních probereme.