digiamo logo bile

Google My Business: Podrobný návod pro rok 2021

17. 5. 2021
Obsah článku

Správně optimalizovaný profil na Google My Business (zkráceně GMB) je základem lokálního SEO. Díky němu vás zákazníci mohou snadno najít.

Dnešní článek se tedy bude hodit především majitelům lokálních firem. Pokud vlastníte kavárnu, či obchod s oblečením, čtěte dál.

V tomto návodu se dozvíte:

  • jak založit účet na Google My Business a jak ho správně vyplnit,
  • jak udělit přístup do GMB další osobě,
  • jak vkládat příspěvky,
  • na co si dát pozor.
Google My Business návod

Proč mít zápis v Google My Business?

Google My Business (v české verzi Google Moje Firma) je služba od společnosti Google, která je zcela zdarma. Jednoduše řečeno se díky zápisu v ní firmy mohou lépe zobrazit ve výsledcích vyhledávání.

Jak takový záznam vypadá?

V případě, že vyhledáváte na počítači, zápis v GMB se objevuje na pravé straně výsledků vyhledávání.

GMB ve výsledcích vyhledávání

Díky tomuto zápisu se také objevíte v Google mapách a zákazníci tak mohou snáze najít vaši prodejnu.

GMB zápis v mapách

Jak založit účet na Google My Business (krok za krokem)

Řekli jsme si, proč se vůbec zakládáním účtu zabývat. Teď si prakticky ukážeme, jak nový záznam v GMB vytvořit ve 3 snadných krocích.

  1. Pro založení záznamu Google My Business je potřeba mít vytvořený Google účet. Pokud účet máte, stačí se do něj přihlásit. V případě, že ho ještě nemáte, budete si ho muset nejprve založit.
  2. Poté, co se úspěšně přihlásíte k danému účtu, přejděte sem. Klikněte na políčko „Začít“ v pravém horním rohu. Následně je třeba vyplnit základní informace o vaší firmě.
  3. Dále bude nezbytné údaje o vaší firmě ověřit. Ověřovací kód by vám měl přijít na vámi uvedenou adresu v průběhu několika týdnů. Až se k vám kód dostane, musíte ho zadat do systému. Opět je to snadné. Po přihlášení do účtu Google My Business, se objeví červená lišta s tlačítkem „Ověřit“.

Jak někomu udělit přístup do Google My Business?

Potřebujete udělit přístup do administrace novému zaměstnanci? Nebo přenecháváte správu účtu marketingové agentuře? Na následujících řádcích si ukážeme, jak udělit přístup do Google My Business dalším uživatelům.

  1. Nejprve se samozřejmě musíte přihlásit k danému účtu pomocí vašeho Google Account.
  2. Vyberte, k jaké pobočce chcete přidělit přístup. Poté ve sloupci na levé straně klikněte na kolonku „Uživatelé“.
udělení přístupu do GMB
  • Následně klikněte na “přidat uživatele” a zadejte email uživatele, kterého chcete pozvat. Na výběr máte ze 3 možností. Informace o nich najdete zde.

Dobře vyplněný účet je základem úspěchu. Jak na to?

Každý účet by měl mít vyplněná následující pole:

  • název firmy,
  • adresu,
  • telefon,
  • webové stránky,
  • otevírací dobu.

Dbejte na to, aby informace na profilu byly vždy správné a aktuální.

Kromě výše zmíněných kontaktních údajů je důležité vyplnit také:

  • primární kategorii a další kategorie.

Primární kategorii vybíráte ze seznamu. Snažte se tedy vybrat něco, co nejvíce vystihuje váš podnik.

Pokud se chcete rozepsat o jednotlivých službách, které nabízíte, je pro tyto účely ideální sekce „další kategorie“. Zde máte větší prostor vyjmenovat vše, čím se zabýváte.

V případě překladatelské firmy jsme to vyřešili následovně. Jako primární kategorii jsme zvolili možnost „Překladatel a tlumočník“, v dalších kategoriích jsme vypsali konkrétní služby např. překlady angličtiny atd.

výběr kategorií v GMB

Využívejte příspěvky

Pokud chcete zápis oživit, přidávejte příspěvky.

Vybrat si můžete dokonce z několika druhů:

Druhy příspěvků v GMB

Jak vytvořit nový příspěvek?

V rozhraní Google My Business na levé liště vyberte kolonku „Příspěvky“ (krok 1), poté vyberte druh příspěvku (krok 2).

Zobrazí se vám následující editor. Do příslušného pole vložte připravený text, případně vše ozvláštněte obrázkem. Můžete také přidat tlačítko, které návštěvníky přemístí na příslušnou stránku na vašem webu.

Jak napsat příspěvek v GMB

Jak takové příspěvky vypadají?

Níže můžete vidět ukázky hotových příspěvků. První z nich se týká aktualit ohledně pandemie, druhý upozorňuje na služby dané firmy.

ukázka příspěvku v GMB

Jak spravovat recenze

Vaši zákazníci vám v rozhraní GMB mohou psát recenze. To samozřejmě může mít pozitivní i negativní vliv na vaše podnikání. Hodně lidí se totiž při nákupu rozhoduje podle recenzí – z toho logicky vyplívá, že na recenzích velmi záleží. Přikládáme proto několik tipů, jak s nimi nakládat.

  1. Požádejte klienty o recenzi

Lidé mají tendence soustředit se spíše na negativní věci. Může se tedy stát, že budete mít více negativních recenzí, přestože máte stovky spokojených zákazníků. Je tedy třeba vaše zákazníky slušně popostrčit k napsání recenze. Můžete je o ni požádat například prostřednictvím děkovacího e-mailu.

Doporučujeme svým zákazníkům posílat URL na přidání recenze přímo z Google My Business, tak aby uživatelé mohli recenzi rovnou napsat.

Uživatel se tak přes tuto URL adresu dostane rovnou k přidání recenze.

  • Vždy na recenze odpovídejte

Někdy stačí prostě poděkovat. Oceňte zákazníky, kteří věnovali svůj drahocenný čas, aby vám zanechali zpětnou vazbu.

  • Komunikujte s nespokojenými zákazníky

Samozřejmě se mohou objevit také negativní recenze. Snažte se s nespokojenými zákazníky slušně jednat a pokusit se vyjasnit případné nedorozumění. Díky recenzím získáte cennou zpětnou vazbu, která může váš podnik posunout.

recenze v GMB
  • Nebojte se nahlásit urážlivé recenze a spam

V předchozím bodu jsme si ukázali, jak reagovat na konstruktivní kritiku. Bohužel, někdy se může stát, že se váš účet stane terčem nenávistných komentářů. Spam a nepravdivé recenze naštěstí můžete nahlásit v administraci GMB. Nebojte se té možnosti využít (v nejhorším případě Googlu recenzi nesmaže).

 Pár důležitých doporučení na závěr

  • Na profilu GMB mějte vždy vyplněné aktuální informace. Především adresu a kontaktní údaje.
  • Aktualizujte otevírací dobu – vždy své zákazníky informujte o tom, jak máte otevřeno především o svátcích.

V tomto článku jsme si ukázali, jak vyzrát na Google My Business. Není to nic těžkého a zvládne to opravdu každý. Znáte někoho, komu by mohl náš návod pomoct? Tak na nic nečekejte a pošlete mu odkaz.

PS: Pokud máte ještě chvilku, můžete si přečíst také naše další články na blogu.


Obsah článku

Nevíte si rady se správou svých účtů na různých platformách?

Pomůžeme Vám se zorientovat a vše správně nastavit.
Chci pomoc se SEO

Náš blog

Tipy a novinky z oblasti digitálního marketingu
Do blogu

Chtěli byste s námi probrat možnosti spolupráce?

Rádi vám poradíme a navrhneme možnou strategii
Spojte se s námi
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram