Pokud chcete zvýšit organickou návštěvnost svého webu, zvažte využívání použití longtailových klíčových slov. Že nevíte, co to je? To brzy napravíme.
V tomto článku se dozvíte:
- co jsou longtailová klíčová slova
- jaké jsou jejich výhody
- jak je najít a jak s nimi pracovat
Co jsou longtailová klíčová slova?
Longtailová klíčová slova (long-tail keywords) jsou specifické fráze, které se používají pro popis konkrétního produktu, služby nebo tématu. Tyto fráze jsou oproti ostatní klíčovým slovům dlouhé a specifické (často obsahují 3 a více slov). Zpravidla mají menší hledanost, ale zároveň jsou také méně konkurenční (je snazší s nimi uspět). Především pokud začínáte, nebo máte konkurenci v podobě větších hráčů, dává smysl se na taková klíčová slova zaměřit.
Příklady klíčových slov podle “délky chvostu“:
- Short-tail klíčové slovo: “Motivační dopis”
- Mid-tail klíčové slovo: “Motivační dopis vzor pdf”
- Long-tail klíčové slovo: “Motivační dopis administrativní pracovník vzor”
Hlavní výhody long-tailových slov:
- Menší konkurence = větší šance na dobré umístění v SERPu
- Tyto fráze lépe konvertují = čím konkrétnější fráze jsou, tím větší je šance, že dojde ke konverzi (nákupu, vyplnění formuláře atd.)
Jak najít vhodná long-tail klíčová slova?
V ideálním případě máme podrobnou analýzu klíčových slov, kde long tail slova pouze jednoduše vyfiltrujete. Pokud ale takový soubor nemáte, můžete se podívat na zjednodušený návod, jak postupovat při základní rešerši hledaných výrazů (popis najdete například v tomto článku).
Na základě čeho vybrat slova, na která se (ne)zaměřovat?
- Tematická a businessová relevance
- Hledanost
- Konkurence
- Uživatelský záměr
Jak použít longtailová klíčová slova na webu?
Správným výběrem to nekončí, dalším krokem je jejich správné umístění na webu. Kde všude fráze použít? Tady je základní přehled:
- Titulek a meta popisek
- Nadpisy a podnadpisy
- Text
- URL adresa
- Popisek obrázku
Shrnutí
Longtailová klíčová slova jsou skvělou možností, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu z organického vyhledávání. Používání těchto klíčových slov pomáhá zvýšit pravděpodobnost konverze návštěvníků, protože přesně odpovídají jejich hledanému dotazu.
Nicméně, nesmíme zapomínat, že práce klíčová slova je jen jedním z mnoha faktorů, které ovlivňují SEO výkon vašeho webu. Mezi další faktory patří zpětné odkazy, kvalita obsahu, správná struktura a technické řešení webu. Více informací najdete v našich dalších článcích.
0 komentářů