Klíčová slova jsou důležitou součástí SEO a jejich (ne)správné využití významně ovlivňuje pozice webových stránek ve výsledcích vyhledávání. Pokud nevíte, o co se jedná nebo jak keywords správně používat, máme pro vás připravený článek s praktickými ukázkami. Pusťme se tedy rovnou do toho.
Tento pojem se používá v různých oborech, jako je například programování či knihovnictví. V tomto článku se ale zaměříme pouze na jejich význam v oblasti digitálního marketingu, konkrétněji tedy na jejich využití v rámci SEO.
Klíčová slova (keywords) jsou jednoslovné či víceslovné výrazy, pomocí kterých uživatelé hledají informace ve vyhledávačích, jako je například Google, Bing nebo Seznam.
Jinými slovy tedy charakterizují obsah dané stránky. Pomáhají tak Googlu a dalším vyhledávačům pochopit, o čem daná stránka pojednává a na základě toho pak doručit relevantní obsah lidem, kteří dané téma vyhledávají.
Představte si, že máte blog o cestování a chcete napsat úspěšný cestopis o Budapešti. V tomto případě je v článku vhodné použít slova jako „Budapešť památky“, „Budapešť co vidět“ a „Budapešť zajímavosti“, díky kterým vás dohledají lidé, kteří se do maďarské metropole chystají a chtějí se o městě dozvědět více.
V ideálním případě by se vše v rámci obsahu mělo zakládat na analýze klíčových slov. Pokud chcete v SEO postupovat strategicky a dosahovat co nejlepších výsledků, bez tohoto kroku se neobejdete.
Pokud však analýzu nemáte a její tvorba není na pořadu dne, přinášíme krátký návod, jak postupovat při dohledávání relevantních frází, například při tvorbě článku na váš soukromý blog.
Fráze je dobré systematicky rozmístit po webové stránce, aby vyhledávačům i lidem bylo jasné, o čem daný text pojednává.
Nic se ale nemá přehánět, sdělení by mělo být především čtivé a srozumitelné pro čtenáře. Není třeba dané slovo použít 100x v krátkém textu, takovýto postup je naopak kontraproduktivní a vyhledávače vás můžou ve výsledcích vyhledávání znevýhodnit.
Hlavní nadpis stránky (H1) i podnadpisy (H2, H3 atd.) jsou ideálním místem pro jejich umístění.
Klíčová slova, jejich různé varianty a synonyma by měly být přirozeně rozmístěny v textu. Vyhněte se jejich nadužívání, viz ukázka níže.
Titulek i meta popisek by měl čtenáře navnadit ke kliknutí a přečtení dané stránky. Opět je to vhodné místo pro umístění klíčového slova.
URL adresa by měla být krátká, výstižná a srozumitelná. Kromě toho by měla obsahovat i klíčové slovo.
Praktická ukázka:
Umožňují danému obrázku být vidět ve výsledcích vyhledávání obrázků. Pokud tedy na web nahráváte obrázky, doplňte je vždy vhodným ALT popiskem. Lidé tak díky tomu budou moct obrázek najít. K fotce s památkami z Budapešti je tedy dobré použít popisek jako „Budapešť památky“ nebo názvy daných turistických atrakcí.
Pokud máte web na WordPressu, se základním SEO nastavením vám pomůže plugin Yoast SEO. Jeho základní verze je zdarma a snadno se používá. Jak vypadá práce s pluginem v praxi můžete vidět na následujícím obrázku.
Nástroj vám ukáže, jestli dobře pracujete s klíčovými slovy. Samozřejmě jsou to jen doporučení a nemusíte se jimi řídit, pokud v daném kontextu nebudou dávat smysl. Především v začátcích vám ale tyto rady mohou pomoct ohledně toho, na co nezapomenout.
Vždy myslete hlavně na to, aby byly texty čtivé zejména pro čtenáře. Google a další vyhledávače jsou čím dál chytřejší, a není proto nutné používat slova pouze v jednom tvaru (můžete slova klasicky skloňovat a časovat).
Klíčová slova jsou důležitou součástí SEO a pomáhají vyhledávačům porozumět tématu dané stránky. Jejich vhodné používání vám pomůže vylepšit pozice ve výsledcích vyhledávání a získat více návštěvníků a případných zákazníků.
Práce s keywords samozřejmě není jediným faktorem, podle kterého Google výsledky řadí. Pokud se chcete o SEO dozvědět více, sledujte pravidelně náš blog, protože další články budou postupně přibývat.