digiamo logo bile

6 nejefektivnějších způsobů, jak propagovat firmu na internetu

12. 9. 2023
Obsah článku

V devíti z deseti případů lidé začnou podnikat, protože jsou kompetentní nebo dokonce brilantní v určité oblasti. Znají svůj obor a jsou schopni lidem dodat, co chtějí. To je ale pouze jedna část podnikání. Ta druhá bývá zpravidla o něco složitější. Spočívá v tom, jak dostat vaše služby nebo produkty k těm správným lidem. Jinými slovy, jak propagovat vaši firmu.

Pokud se chcete dozvědět, jak tohoto dosáhnout co nejefektivněji, čtěte dále.

jak propagovat firmu

Placená propagace firmy na internetu

Vysoce efektivní způsoby propagace můžete implementovat i bez toho, aniž byste k tomu potřebovali velký kapitál. Cílení na konkrétní publikum, zavádění strategií založených na datech a získávání měřitelných výsledků jsou jen některé z výhod digitálního marketingu.

Online reklama je zcela transparentní a zodpovědná, protože můžete až do poslední koruny sledovat, kam se přesunul váš rozpočet, a které nástroje kampaně byly nejúčinnější. My si je nyní podrobněji představíme s ohledem na vaše cíle a také rozpočet.

Mezi nejdůležitější marketingové online strategie patří:

  1. Reklama ve vyhledávačích
  2. Digitální displejová reklama (bannerová reklama)
  3. Reklama na sociálních sítích
  4. Influencer marketing
  5. Obsahový marketing
  6. E-mail marketing

1. Reklama ve vyhledavačích

Reklamy, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávačů, se nazývají PPC reklamy (pay per click). Jsou nejčastěji provozovány v Google Ads, což je reklamní platforma společnosti Google, a na českém trhu také v Sklik, kterou provozuje firma Seznam.

Tato forma reklamy vám umožní inzerovat přímo pro vaše cílové publikum a zároveň optimalizovat veškeré výdaje za reklamu tak, aby byla návratnost investic co nejlepší.

PPC kampaně lze nastavit tak, aby se vaše reklama zobrazovala pouze lidem, kteří na internetu vyhledávají výrazy relevantní pro váš produkt nebo službu. Po zadání klíčového slova se reklama zobrazí v horní části vyhledávače. Inzerent vždy platí za každé kliknutí (nikoli za zobrazení) na svou reklamu.

Ukázka PPC reklamy ve vyhledávači:

Jakou úspěšnost PPC reklamy můžete očekávat

Ať už jste malá nebo velká firma, můžete využít možnosti vyhledávače, aniž byste museli investovat velké částky do reklamy. Úspěch reklamy spočívá ve schopnosti správně zacílit reklamu, což závisí především na

  • správné volbě klíčových slov,
  • kvalitní reklamní textaci a také
  • biddingu.

Popularita reklam na Googlu za posledních 10 let nesmírně vzrostla. Jen v roce 2019 bylo podle statistik na Googlu za jeden měsíc zaznamenáno více než 160 miliard vyhledávání. A jaká je návratnost investic?

Podle stejných statistik firmy v průměru vydělají 2 dolary za každý investovaný dolar do reklamy na Googlu. Velkou výhodou, kterou společnosti oceňují, je především možnost platit pouze za to, na co lidé kliknou.

Nezapomeňte se zaměřit na kvalitu vstupní stránky

Abyste dosáhli nejen kliknutí, ale také konverze, jinými slovy, přiměli návštěvníka k vámi požadované akci (registraci, nákupu apod.), musí vaše reklama zákazníka přesměrovat přímo na kvalitní prodejní stránku (landing page), která obsahuje jasnou výzvu k akci (CTA).

2. Digitální displejová reklama

Pokud je vaším cílem spíše zvýšení povědomí o vaší značce než cílení na konkrétní zákazníky, měli byste možná raději zainvestovat do displejové reklamy. Reklamní sít Googlu (Google Display Network) uvádí, že tato reklama oslovuje 90 % všech uživatelů na internetu.

Digitální displejovou reklamu, stejně jako PPC kampaně, zajišťuje Google Ads a v českém prostředí také Sklik. Tato reklama se může ukazovat na následujících místech:

  • webové stránky,
  • zpravodajské weby,
  • online magazíny,
  • blogy,
  • video platformy, jako je YouTube,
  • sociální sítě,
  • a poskytovatelé emailů, včetně Gmailu a emailu od Seznamu.

Uživatelé, kteří procházejí weby, sledují videa nebo čtou blogové příspěvky v reklamní síti Google a Seznam, prozatím nemusí mít zájem o vaše služby či produkty, jinými slovy, aktivně je nevyhledávají, ale vy jim je můžete i tak představit. To je hlavní výhoda digitální displejové reklamy. Typicky se využívají dva typy, a to reklamní bannery nebo nativní reklamy.

Reklamní bannery

Bannery obsahují obrázkovou grafiku nebo videa a propagační text. Umísťují se na okraj webových stránek nebo přímo do textu, videí apod. Pro zobrazení bannerů se nejčastěji používá platební model PPV (pay per view), neboli platba za shlédnutí.

Na rozdíl od PPC reklam zde tedy neplatíte za počet kliknutí, ale za to, kolikrát se reklama zobrazí. Cena se klasicky udává za tisíc shlédnutí, výjimečně pak také za impresi. Konkrétní cena zpravidla závisí na cílovém webu. Pro poskytovatele reklamního prostoru je PPV mnohem snadnější na implementaci.

Nativní reklamy

Jedná se o reklamy, které mají formát a styl běžného obsahu na konkrétní webové stránce, takže není pro čtenáře rušivá. Díky tomu většina uživatelů ani nepozná, že se jedná o reklamu. Nativní reklamy častěji uplatňují platební model PPC, ale někdy se využívá také PPV.

Podle statistik zveřejněných společností Seznam.cz se na nativní reklamu podívá o 25 % více lidí než na bannery a o 18 % více lidí projeví nákupní záměr. Typickým příkladem nativní reklamy jsou například PR články, které působí jako redakční obsah.

Ukázka:

Remarketing

V rámci displejové reklamy si můžete nastavit tzv. remarketing. Ten bude cílit na uživatele, kteří váš web již navštívili, ale nedošlo z jejich strany ke konverzi (nenakoupili, neregistrovali se apod.), případně ji můžete cílit na vaše stávající zákazníky za účelem opětovného nákupu.

Remarketing si můžete nastavit skrze Google Ads, Sklik, ale také skrze Facebook Ads (více níže).

Doporučujeme měřit návštěvnost uživatelů skrze Google Analytics 4, kde si také nastavíte různá publika pro cílení v Google Ads podle toho v jaké fázi nákupního cyklu se nachází.

3. Reklama na sociálních sítích

Přestože si na sociálních sítích můžete založit profil zcela zdarma, zvažte také investici do placené propagace firmy na těchto platformách, zejména na Facebooku. Znamená to, že část vašeho rozpočtu, který do těchto platforem věnujete, vám zvýší dosah a zajistí, aby váš příspěvek vidělo větší množství lidí.

Reklama na sociálních sítích je v současné době tím, co všechny tyto platformy pohání. Facebook spustil placené reklamy v roce 2007 a Instagram představil reklamní prostor v roce 2013. Reklamy dále nabízejí i sociální sítě jako Twitter, LinkedIn a TikTok.

Význam reklamy na sociálních sítích

Lidé už si zvykli na přítomnost reklam na jejich sociálních médiích. Přestože je mnozí z nich přeskočí, stále je všichni vidí, což vede k budování důvěry ve vaši značku. Sociální sítě jsou proto dobré jak pro zvýšení povědomí o značce, tak pro propagaci služeb a výrobků s velmi přesným zacílením na vybrané publikum.

Placená reklama na Facebooku

Facebook stále patří mezi největší světovou sociální síť, proto představuje ideální alternativu ke Googlu, pokud chcete vaši reklamu velmi dobře zacílit. Toho docílíte nastavením reklamních kampaní cílených na uživatele podle pohlaví, věku, místa, pozice, zájmů a dokonce i chování.

S vynálezem nástrojů, jako jsou formuláře na Facebooku, tato platforma rozšířila způsoby, kterými mohou inzerenti oslovit svůj trh. V současné době existuje 8 různých způsobů, jak inzerovat svou firmu na Facebooku, které stojí za to vyzkoušet. Patří mezi ně:

  • Fotoreklama: nejoblíbenější typ reklamy, který využívá fotografii a základní text.
  • Videoreklama: zahrnuje text nad videoreklamou a poté malé video, které se hodí do informačního kanálu.
  • Reklama v Příbězích: reklamu můžete spustit v sekci Příběhy (Stories) na facebookovém kanálu.
  • Carousel Ads: jedná se o skupinu fotografií, kterou mohou uživatelé procházet ve zpravodajském kanálu.
  • Prezentace: podobná karuselu, ale může spolu s obrázky zobrazovat i video.
  • Kolekce: představuje různé produkty v kolekci.
  • Messenger: reklamu lze spustit přímo v aplikaci messenger od Facebooku.
  • Přehrávatelná reklama: má formu videoreklamy na Facebooku a v Audience Network a je určena inzerentům propagující mobilní aplikace, jelikož lidem nabízí možnost otestovat aplikaci ještě před stažením.

Platební model Facebooku

Platební model je v případě Facebooku velmi podobný jako u Google Ads a Sklik. Pokud ale chcete investovat do inzerce na Facebooku, nastavíte si rozpočet na den. Ceny reklam na Facebooku jsou založeny na aukčním systému, kde reklamy soutěží o zobrazení na základě nabídky a výkonu. Když svou reklamu spustíte na Facebooku, bude vám účtován poplatek pouze za počet kliknutí nebo počet zobrazení, které reklama zaznamenala.

Je Facebook výhodnější než Google Ads?

Průměrná cena za akvizici (CPA) na Facebooku je podle statistik celkem obstojná. Studie Wordstream ukázala, že průměrná CPA ve všech odvětvích byla 18,68 USD na Facebooku ve srovnání s CPA 48,96 USD na Google Ads. Je to celkem pochopitelné vzhledem k velkému množství potenciálních zákazníků nacházejících se na stejné platformě. Stejná studie také uveřejnila, že 26 % uživatelů Facebooku po prokliknutí na reklamu nakoupí.

Ukázka reklamy na Facebooku:

Více informací o Facebook reklamě

  • Pokud se chcete dozvědět, jak přesně si reklamu na Facebooku nastavit, přečtěte si našeho průvodce o Facebook reklamě.
  • Případně můžete svěřit reklamu do našich rukou. Přečtěte si více o naší službě Facebook reklamy a přečíst si více více o našich službách Facebook reklamy.

4. Influencer marketing

Se sociálními sítěmi souvisí i influencer marketing, kdy platíte vybranému influencerovi za to, aby na svých sociálních platformách propagoval váš produkt nebo službu. Za influencera jsou považování lidé, kteří jsou známí na vybraných sítích a prostřednictvím svého obsahu dokáží ovlivnit určité množství lidí, kteří ho sledují. Influenceři jsou v současné době populární zejména na Instagramu, YouTube a také na TikToku.

Zdroj: http://talkinginfluence.com/wp-content/uploads/2019/12/How-Influencers-Take-Branding-to-a-Whole-New-Level.jpg

Influenceři vs mikroinfluenceři

Na českém trhu působí řada influencerů, kteří mají sta tisíce sledujících a také tzv. mikroinfluencerů, kteří sice mají méně početné publikum, ale zato možná úzce zacílené. V závislosti na tom, co nabízíte, je důležité si rozmyslet, zda se chcete raději dostat do povědomí široké veřejnosti nebo cílit na specifické publikum.

V rámci vaší kampaně lze také využít možnosti oslovit velké i malé účty a zpětně vyhodnotit, která investice je pro vás z dlouhodobého hlediska výhodnější.

Prověřte si všechny údaje

Pokud se rozhodnete oslovit influencery, ujistěte se, že kromě počtu jejich sledujících zhodnotíte také typ publika, včetně národnosti, pohlaví, věku apod., aktivitu těchto uživatelů a dosahy veškerých příspěvků, abyste se ujistili, že vaše investice má smysl.

Pokud například oslovíte cestovatele s velkým počtem sledujících na Instagramu s cílem propagovat batoh, který prodáváte pouze na českém trhu, ujistěte se, že 80 % jeho sledujících nepochází ze zahraničí. Stejně jako v případě jakékoli jiné reklamy, i v influencer marketingu je důležité reklamu správně zaměřit.

Návratnost influencer marketingu

Podle společnosti The Influencer Marketing Hub v současnosti využívá po světě influencer marketing více než 85 % značek. Dále uvádí, že jeden investovaný dolar do tohoto typu reklamy přinese firmě průměrně více než 5 dolarů.

Podle studie společnosti SproutSocial je ve světě průměrná cena využití influencerů s desítkami tisíců sledujících k propagaci značky 271 USD (přibližně 6 500 Kč) za příspěvek. U influencerů s více než 100 000 sledujícími pak byla průměrná cena za příspěvek 763 USD (přibližně 18 000 Kč).

5. Obsahový marketing

Obsahový marketing se využívá k přilákání, zapojení a udržení publika vytvářením a sdílením hodnotného, relevantního a konzistentního obsahu. Tento přístup spočívá v předávávání odborných znalostí, podporování povědomí o firmě a získávání pozornost publika ve chvíli, kdy je čas prodávat vaše služby nebo produkty.

Obsahový marketing zahrnuje proces plánování, vytváření, distribuce, sdílení a publikování obsahu prostřednictvím kanálů, jako jsou sociální sítě, podcasty, blogy apod. Mezi prostředky obsahového marketingu patří například:

  • články
  • recenze
  • recepty
  • rozhovory
  • videa
  • obrazové grafiky
  • příspěvky na sociálních sítích
  • ebooky
  • a další…

Jak získat publikum

Obsahový marketing neznamená jen to, že budete publikovat nějaký obsah a doufat, že najde své publikum. Ve skutečnosti jde o cílené přizpůsobení vašeho obsahu, tedy článků, příspěvků, videí apod.

Musíte oslovit publikum způsobem, který je pro ně přirozený, nenucený a který je zaujme. Nejběžnější cestou, jak toho dosáhnout, je vymyslet si příběh pro váš obsah nebo vyprávět váš příběh. Díky tomu bude váš obsah působit autentičtěji a zajímavěji pro vaše publikum.

Cíle obsahového marketingu

Vhodná strategie obsahového marketingu má za úkol ustanovit vaši značku jako myšlenkového lídra, posílit důvěru vašeho publika a vybudovat loajalitu vůči vaší značce, která následně může vést k prodeji. Ve skutečnosti se jedná o nejefektivnější způsob zvyšování povědomí o značce.

Podle výzkumů provedených společností Content Marketing Institut 78 % dotazovaných firem dosáhlo díky obsahovému marketingu zvýšení míry zapojení publika, zatímco nárust prodeje zaznamenalo 63 % firem.

Prodej ovšem není primárním cílem obsahového marketingu. Abyste zvýšili prodeje za pomoci obsahového marketingu, je vhodné uplatnit i další marketingovou strategii, jako je například email marketing.

6. E-mail marketing

E-mail marketing je forma přímého marketingu, jejímž prostřednictvím můžete kontaktovat návštěvníky vašeho webu, vaše sledující na sociálních sítích nebo vaše potenciální zákazníky a informovat je o novinkách, slevách a dalších nabídkách, které by je mohly zajímat. Hodí se tedy využít ve chvíli, kdy už máte nějaké publikum.

K čemu slouží e-mail marketing

E-mail marketing spočívá ve shromažďování emailových adres a následné zasílání komerčních i nekomerčních zpráv, jejichž elektronickou adresu máte k dispozici. Běžně se rozesílají newslettery s novinkami, promo kódy, nebo katalogy, které obsahují tlačítko k nějaké konkrétní (vámi požadované) akci. Prostřednictvím emailů se můžete dostat ke specifické skupině lidí.

Tato forma digitálního marketingu je důležitá zejména pro budování vztahu se sledujícími, návštěvníky webu či zákazníky nebo udržování zájmu zákazníků o nakupování. Dále vám může pomoci zvýšit návštěvnost vašeho webu, sociálních sítí nebo kdekoli jinde.

Ukázka reklamního e-mailu:

Výhody email marketingu oproti jiným nástrojům

Hlavními výhodami email marketingu jsou především nízké náklady, snadné měření a vyhodnocování kampaně. S tím souvisí i vyšší návratnost investice než u jakéhokoli jiného marketingového nástroje. Výzkumy ukazují, že e-mail marketing je jednou z nejjednodušších, nejméně nákladných a nejúčinnějších taktik digitálního marketingu pro vysokou návratnost investic a zároveň jedním z nejvýhodnějších způsobů, jak získat nové zákazníky.

Potřebujete poradit?

Rádi Vám s výběrem vhodného propagace vaší firmy na internetu poradíme. Stačí, když nás kontaktujete a my se s vámi co nejdříve spojíme a vymyslíme, jak nejlépe propagovat právě vaši firmu.

Obsah článku

Potřebujete poradit s propagací vaší firmy?

Projdeme s vámi vaše cíle a pomůžeme efektivně využít vaše možnosti
Chci poradit

Náš blog

Tipy a novinky z oblasti digitálního marketingu
Do blogu

Chtěli byste s námi probrat možnosti spolupráce?

Rádi vám poradíme a navrhneme možnou strategii
Spojte se s námi
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram