Pokud jste vlastníky webových stránek, pravděpodobně už jste pojem on-page SEO slyšeli a možná také už víte, že se bez něj v online podnikání neobejdete. Tušíte ale proč? Pojďme si v krátkosti vysvětlit, co přesně je on-page SEO a proč je vlastně tak důležité.
Co je on-page SEO
On-page SEO je postup optimalizace obsahu webových stránek pro vyhledávače, aby se zobrazovaly na vyšších pozicích vyhledávání, a to vám přivedlo větší množství návštěvníků. Týká jak obsahu na webové stránce, tak technických částí webu, jako je zdrojový kód a html adresa.
On-page SEO je jednou z nejběžnějších strategií digitálního marketingu a základním stavebním kamenem webu, bez kterého by se k vám potenciální zákazníci nemohli dostat prostřednictvím vyhledávačů.
K čemu on-page SEO slouží
Kromě toho, že on-page faktory umožňují vyhledávačům vyhodnotit obsah webu, pomáhají uživatelům rychleji pochopit, o čem vaše webová stránka vlastně je a zda poskytuje to, co právě hledají.
Jinými slovy, on-page SEO umožňuje algoritmům vyhledávačů analyzovat obsah na vašem webu a rozpoznat, zda je relevantní pro dotaz hledajícího. Tento algoritmus se neustále mění a zdokonaluje, aby dokázal co nejlépe porozumět záměru uživatelů.
Proč potřebujete on-page SEO
On-page SEO poskytuje nejlepší návratnost investic v rámci online marketingu, jelikož umožňuje poměrně nízký rozpočet s dlouhodobými přínosy. Až polovina veškeré návštěvnosti webových stránek pochází z vyhledávačů, jako je Google. Na základě toho si můžete domyslet nebo rovnou spočítat, kolik procent vašich příjmů online pochází z výsledků vyhledávání.
Kvalitní obsah je základ
Když se řekne on-page SEO, mnoho lidí si představí umístění klíčových slov na web, jedná se ale o mnohem víc. Analýza relevantních klíčových slov a jejich následná implementace do všech částí webu je sice základní praktikou on-page SEO strategie, ale bez kvalitního obsahu můžete o úspěchu v online prostředí jenom snít.
Zatímco dříve stačilo použít velké množství klíčových slov a ta v co největší hustě až „násilně“ zakomponovat do obsahu webu, abyste se dostali na první pozice vyhledávačů, nyní Google přisuzuje mnohem větší význam kvalitě a relevantnosti obsahu vzhledem k vyhledávaným výrazům.
Pozor na nadužívání klíčových slov
Ve skutečnosti vám nadužívání klíčových slov může naopak spíše uškodit. Takže pozor na to. Pokud tedy chcete být v online světě vidět a přivádět na svůj web více návštěvníků, musíte především tvořit obsah, který je pro ně užitečný.
Základní on-page faktory
Vedle kvalitního obsahu existuje několik dalších faktorů, které vám pomohou obsadit první pozice vyhledávačů. Pojďme si tedy nyní podívat na další důležité faktory optimalizace, které vašemu online podnikání přinesou pozitivní změnu.
Klíčová slova
Jak už zaznělo o pár řádků výše, základem úspěšné SEO strategie je analýza klíčových slov. K tomu pro začátek můžete využít některý z dostupných online nástrojů, jako je například plánovač klíčových slov od Googlu.
Kromě nejvyhledávanějších klíčových frází nezapomínejte cílit také na méně konkurenční longtailová klíčová slova. Jakmile získáte ta správná klíčová slova, je na čase začít tvořit obsah. Vždy se však ujistěte, že klíčová slova do svého obsahu začleňujete přirozeně.
Titulek stránky
Titulek stránky, neboli SEO title, je dalším velmi důležitým on-page SEO faktorem, jelikož na něj vyhledávače kladou velký důraz. Titulek by měl obsahovat hlavní klíčová slova,mít 50 až 60 znaků a měl by být pro každou stránku jedinečný. Titulek stránky se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje jako text odkazu.
Meta description
Mezi další faktory patří dále meta description, který obsahuje informaci o obsahu stránky. Spolu s titulkem stránky se zobrazuje ve vyhledávači a měl by být pro každou stránku webu unikátní.
URL adresa stránky
Vyhledávače upřednostňují jednoduché a neměnné URL adresy, které obsahují kratší název stránky. URL adresa by tedy především měla být jasná, výstižná a měla by vypovídat o obsahu dané stránky.
Nadpisy a struktura obsahu
Aby byl obsah na první pohled atraktivní pro vyhledávače i pro návštěvníky webu, měl by být přehledný. Jednotlivé úseky byste proto měli členit na kratší odstavce a používat nadpisy pro odlišné úrovně, tedy H1, H2, H3, případně další. Některé pasáže můžete zvýraznit tučně a jiné například zapsat pomocí odrážek.
Alternativní popisy obrázků
Aby fulltextové vyhledávače dokázaly rozpoznat, co je obsahem jednotlivých obrázků na stránce, neměli byste opomíjet alternativní popisy ke každému použitému obrázku na vašem webu.
Další on-page faktory
Kromě výše uvedených existují další faktory, které ovlivňují on-page SEO a hodnocení kvality vašeho webu algoritmy vyhledávačů. Konkrétně se jedná o následující:
- název domény,
- validní html kód,
- rychlost načítání webu,
- responzivní design,
- vnitřní odkazy,
- jednoduchá navigace webu.
On-page a off-page faktory
On-page SEO představuje pouze jednu část celkového SEO výkonu webu. Pro hodnocení vašeho webu vyhledávači je totiž velmi důležité také to, co se děje mimo něj. Jak dobře se vaše stránky zobrazují ve vyhledávačích ovlivňuje spolu s on-page také off-page SEO. Off-page SEO odkazuje na SEO faktory a strategie zaměřené napropagaci vašeho webu nebo vaší značky.
Zatímco on-page faktory se týkají především nastavení webu, kvality obsahu a také kódu, off-page SEO faktory zahrnují veškeré propagační aktivity webu mimo něj. Patří sem především linkbuilding, ale kromě toho například také content marketing, public relations a mnoho dalších.
Shrnutí
Nyní už víte, co přesně on-page SEO znamená a jak si s ním poradit. Odrazovým můstkem pro zviditelnění vašeho webu je tedy kvalitní analýza a následný výběr relevantních klíčových slov.
Na ni byste měli navázat dalšími důležitými on-page faktory a dále také věnovat pozornost off-page faktorům. Nezapomínejte, že základem úspěchu vašeho webu je hodnotný obsah, který je relevantní pro vaše cílové zákazníky, aby ho chtěli nejen číst, ale také sdílet.
0 komentářů