Social restart je celodenní konference o marketingu na sociálních sítích. Neměli jste možnost se jí zúčastnit? Nemusíte smutnit – přinášíme vám přehled toho nejzajímavějšího z celého programu.
Konference probíhala v luxusních prostorách Divadla pod Palmovkou. Tato akce nenabízela jen úžasné občerstvení, k vidění toho bylo mnoho – konkrétně 12 přednášek nabitých informacemi. Podívejte se na přehled toho nejdůležitějšího.
Síla podvědomí je neuvěřitelná
Věděli jste, že 95% rozhodování probíhá v podvědomí?
Toto číslo je ohromující a znamená jediné – je třeba dostat značku do podvědomí
zákazníků. Více o tom se rozpovídal Vojtěch Prokeš ve své prezentaci.
Tady je pár tipů, jak značku do podvědomí zákazníků dostat:
Efekt kontrastu Jinými slovy: odlišné je lépe zapamatovatelné. K efektu kontrastu pomáhá zapojení emocí. Pozor však na negativní emoce – někde fungují (Alza), jinde můžou škodit (například u banky).
V jednoduchosti je síla Snadné věci se snáze uloží do lidského podvědomí. Jednoduché a přímé věci proto lépe fungují.
Pozor na symboly, které má konkurence Jejich používáním vlastně nahráváte konkurenci. Lidé si asociaci spojují vždy jen s jednou značkou (např. Redbull je spojován s F1).
Jakou spolu souvisí sociální sítě a prokrastinace?
Tuto otázku zodpověděl Petr Ludwig ve své přednášce. Ve zkratce lze říct, že lidé prokrastinovali vždy, ale dnes jsou k tomu ještě více sváděni sociálními sítěmi. Sociální sítě jsou návykové jako těžké drogy, a navíc přispívají k rozhodovací paralýze…
Jak tedy omezit negativní dopad sociálních sítí?
vypnout notifikace a badges (zbytečně vyrušují od práce)
používat aplikace jako Forest a Ommwriter (zlepšují soustředění a hlubokou práci)
totální detox (odjet na pár týdnů mimo civilizaci, dát si delší čas bez sítí)
snažit se o minimalismus (nejen v online prostředí)
TikTok – sociální síť budoucnosti?
TikTok se pomalu dostává do zájmu online marketérů. Zajímavý je především pro ty, co cílí na mladší publikum (většinu uživatelů této sítě tvoří lidé ve věku v rozmezí 11-23 let). O této tématice mluvil Jakub Gulab.
Stručný návod: Jak se značkou vstoupit do vod TikToku?
Vytvořte si vlastní účet: Společně s tím si ideálně vytvořte také vlastní zvuk a hashtag, aby byla značka lépe rozpoznatelná.
Spolupracujte s influencery Je důležité si prověřit jejich statistiky (odkud jsou jejich followers atd.) a také důvěryhodnost (špatný influencer může značku poškodit).
Přidávejte obsah pravidelně: Na Tiktoku je důležitá pravidelnost, protože zvyšuje dosah.
Emimino – tak trochu jiná sociální síť
V době, kdy komunitní weby spíše umírají, je Emimino zajímavým fenoménem. Pro marketéry cílící na maminky to může být přínosná platforma, to vysvětlovala Hana Koutná.
Co je třeba vědět o Emiminu:
je to komunita, ne sociální síť
má 1,5 mil. uživatelů (převážně žen)
uživatelé jsou loajální a oproti jiným sítím často postují
pro ženy je zde důležitá anonymita a řešení jejich problémů (opak klasických sociálních sítí)
Jaké typy reklam tam fungují?
Testování produktů „Jarča30 to říkala, musí to být pravda.“ Je to vlastně jako influencermarketing. Spolupráce probíhají na bázi barteru: uživatelka dostane produkt a napíše o něm recenzi.
Soutěže Oblíbené jsou také soutěže například o nejlepší fotku dítěte s jeho oblíbenou hračkou.
Co naopak nefunguje?
Příliš okatá reklama
Obrázky z fotobanky
Budoucnost patří analytice
Jan Tichý se ve své prezentaci věnoval analytice na
Facebooku.
Věděli jste, že až 45 % digitálních touchpointů je mimo záznamy tradičních měřících nástrojů (jako je Google Analytics)? To znamená, že hodně dat klasickým nástrojům uniká.
Důležité je zmínit, že převážná část chybějících dat pochází ze sociálních sítí.
Proto je nezbytné sociální sítě pečlivě monitorovat. Analytika
naFacebooku je budoucnost, protože tam jde propojit hodně věcí a vidíme tam více
kanálů najednou.
Jaké nástroje k analytice používat?
FB Analytics
FB Attribution
Fake news na sociálních sítích
Tématika fake news hýbe světem, na Social Restartu se k ní proto vyjádřil se k ní Petr Střítežský z projektu Zvol si info.
Jak se fake news bránit? Základní tipy najdete na obrázku.
Na závěr
Social Restart přinesl vhled do
různorodých oblastí marketingu na sociálních sítí. Tématika přednášek byla
opravdu bohatá, můžeme se jen dohadovat, čím nás na Restaru překvapí příští
rok.
Máte skvělý produkt, ale lidé o něm neví?
Pomůžeme vám dostat ho k těm správným lidem v ten pravý okamžik.
K ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení používáme technologie, jako jsou soubory cookie. Děláme to, abychom zlepšili zážitek z prohlížení a zobrazovali personalizované reklamy. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.