Vyberte stránku

Co je to content marketing a jak ho využít pro váš business?

Autor: Pavlína Široká

Datum: 20.01.2023

Není lepší způsob, jak si získat důvěru zákazníků, než vytvořit obsah, který je hodnotný a organický, nikoli rušivý. Místo předvádění vašich produktů nebo služeb vašemu publiku poskytněte relevantní informace, které jim pomůžou vyřešit jejich problémy. Jinými slovy, využijte potenciál marketingu. Zajímá vás, co je obsahový marketing a jak konkrétně vám může pomoci? Pokračujte ve čtení.

content marketing

Co je content marketing?

Content marketing známý také jako obsahový marketing patří do kategorie digitálního inbound marketingu, který se zaměřuje na tvorbu dlouhodobého pozitivního vztahu s publikem. Jeho podstatou je pravidelné a cílené poskytování hodnotných informací potenciálním a stávajícím zákazníkům s cílem získat si jejich loajalitu.

Strategie obsahového marketingu spočívá v přilákání, zapojení a udržení publika prostřednictvím relevantních článků, videí, podcastů, infografiky, newsletterů a dalších médií. Tento přístup spočívá ve sdílení odborných znalostí, vytváří povědomí o značce a udržuje ji v centru pozornosti, když je správný čas nabídnou váš produkt.

Jak vám content marketing pomůže?

Většina zákazníků nebude připravena u vás zakoupit zboží nebo služby, jakmile o vás poprvé uslyší. Než se lidé rozhodnou nakoupit, projdou nejprve nákupním procesem. U menších produktů, jako je například oblečení, je nákupní proces poměrně rychlý, zatímco u větších produktů, jako je třeba automobil, nákupní proces trvá mnohem déle. Typicky zahrnuje tři fáze.

Před jakýmkoli větším nákupem si lidé nejprve uvědomí, že mají nějaký „problém“, kteří chtějí nebo potřebují vyřešit. To je fáze uvědomění. Následuje zkoumání a větší pochopení daného problému, neboli rozvaha. Posléze přichází rozhodnutí pro řešení, které se jim jeví jako nejlepší. Správně vytvořená marketingová strategie content marketingu pomáhá vašim potenciálním zákazníkům ve všech těchto třech fázích tím, že je vzdělává o tom, co hledají.

Obsahový marketing zvýší vaše prodeje

Obsahovým marketingem v podstatě budujete vztah s cílovým publikem, abyste zvýšili pravděpodobnost, že si raději vyberou vás než vaši konkurenci. Touto cestou přivedete své potenciální zákazníky o krok blíže k nákupu.

Podle statistik společnosti Interweb mají potenciální zákazníci z obsahového online marketingu míru konverze 14, 6 %, zatímco potenciální zákazníci z outbound marketingu, jako je přímý email apod., mají míru konverze pouze 1,7 %.

Kromě toho průzkum provedený společností Semrush potvrdil, že 73 % společností, které utratily 10 až 70 % svého celkového marketingového rozpočtu na obsahový marketing, bylo velmi úspěšných. Tentýž průzkum odhalil, že 46 % společností, které měly velmi úspěšný obsahový marketing, zvýšilo v roce 2021 svůj rozpočet na propagaci placeného obsahu.

Obsahový marketing dovede lidí na vaše prodejní stránky

Obsahový marketing přímo i nepřímo dovede na vaše prodejní stránky více lidí. Pokud například píšete blogové články, které se týkají toho, co prodáváte, mnoho vašich čtenářů může po přečetní článku zavítat na stránku s daným produktem, zejména pokud na něj v článku odkážete. Společnost Demand Metric uvádí, že firmy, které mají blogy, získávají o 67 % více potenciálních zákazníků než jiné společnosti.

Pokud sdílíte obsah, který je hodnotný a jedinečný, jiné weby na tento obsah mohou také odkazovat, čímž získáte nové návštěvníky, potažmo zákazníky, nepřímo. Vyhledávače, jako Google a Seznam, navíc vnímají tyto zpětné odkazy jako důkaz toho, že je váš článek užitečným zdrojem informací.

Content marketing vaše publikum neobtěžuje

Přiznejme si na rovinu, že asi nikdo nemá rád, když ho uprostřed dne vyrušují lidé, kteří se mu snaží něco prodat. Utrácet peníze za reklamy, které ruší vaše zákazníky, není tedy vždy nejlepší způsob, jak je získat, zejména v kontextu B2B. Obsahovým marketingem své publikum nevyrušujete, ani mu nic nevnucujete. Naopak mu představíte svoji značku způsobem, který mu ve skutečnosti pomůže.

Obsahový marketing umožní kontrolu nad konverzací se zákazníky

Prodej jakéhokoli produktu je snazší, když váš potenciální zákazník hledá právě to, co prodáváte. Představte si, že například nabízíte kvalitní luxusní matrace. Ty bude těžké prodat někomu, kdo si chce koupit obyčejnou matraci do dvou tisíc korun. Ve chvíli, kdy tento zákazník navštíví váš obchod, už bude pravděpodobně rozhodnutý, jakou částku chce utratit.

Co kdybyste s ním ale měli možnost navázat kontakt ještě předtím, než se rozhodne, kolik za matraci utratí, a mohli mu vysvětlit, proč je důležité platit za kvalitu?

Mít kontrolu nad konverzací, zatímco se vaši potenciální zákazníci vzdělávají, je neocenitelné. Firma Wyzowl dokonce uvádí, že 88 % lidí oceňuje videa značek za to, že je přesvědčila ke koupi produktu nebo služby.

Obsahový marketing zesílí důvěru ve vaši značku

Představte si, že provozujete investiční společnost a rozhodnete se zveřejnit informativní a hodnotný článek, který se díky kvalitnímu SEO umístí na prvních pozicích v Google vyhledávači pod klíčovým slovem „jak investovat do akcií“, kterou každý měsíc hledá například 10 tisíc lidí.

Každý rok tak můžete vaši značku představit až 120 tisícům potenciálních zákazníků pouze přes jedno klíčové slovo. Podle statistik zveřejněných Advanced Web Raniking se na takto umístěný článek proklikne přibližně 25 % lidí.

Pokud bude váš příspěvek skutečně přínosný a užitečný pro čtenáře, můžete se stát myšlenkovým lídrem a důvěryhodným zdrojem informací pro tisíce lidí. Mnoho z těchto lidí se díky tomu může stát vašimi zákazníky a také o vás říci svému okolí.

Další výhody obsahového marketingu

  • Není finančně nákladný
  • Zvyšuje návštěvnost sociálních sítí
  • Zlepší umístění vašich stránek na Google

Formy obsahového marketingu

Obsahový marketing je v podstatě vše, co vytvoříte a neobsahuje to zjevné prodejní sdělení. Konkrétní forma content marketingu se vždy odvíjí od tématu, kanálů a cílů, kterých má obsah dosáhnout.

Používání více druhů obsahu není nutné, ale může vám to pomoci získat větší angažovanost publika. Tímto způsobem navíc můžete prozkoumat rozdíly v každém formátu a ujistit se, které jsou optimální pro typ informací, který chcete svému publiku předat. Mezi nejpoužívanější formy content marketingu patří:

Blogové příspěvky

Blogy v současnosti tvoří většinu obsahového marketingu, podle The State of Content Marketing Report 2019: Global Report je to dokonce 89 %. Aby byly blogové příspěvky pro publikum užitečné, měli byste psát o tématech souvisejících s vašimi produkty a službami spíše než o tom, jak jim daný produkt změní život. Podle společnosti Semrush podniky, které mají blogy, získávají o 97 % více odkazů na své webové stránky a mají o 434 % procent více indexovaných stránek v SERPu.

Náš tip: Zjistěte, jak napsat TOP článek na firemní blog, ať neopomenete nic důležitého.

Infografika

Infografiku lze použít jako doplněk k blogovým příspěvkům i jako samostatný obsah pro blogovací platformy nebo pro sociální sítě. V podstatě jde o to vzít komplikované informace z nejrůznějších studií a rozdělit je do nejdůležitějších bodů. Opravdu dobrá infografika vytvořená za použití kvalitních nástrojů pro tvorbu infografiky vám může pomoci získat velkou pozornost publika. Kvalitní infografika může vypadat například takto:

Zdroj: https://mymodernmet.com/30-cool-infographics/

Podcast

Podcasty nejsou univerzálním řešením pro každý typ obsahu. Pokud ale máte co předávat a máte potřebné vybavení, podcasty sdílené prostřednictvím sociálních sítí mohou mít obrovský dosah. Tento typ obsahu je však důležité plánovat a připravit s dostatečným předstihem.

Podcasty poté můžete začlenit do webových stránek, sociálních sítí i hudebních platforem. Obsah z podcastů vám může posloužit jako základ „evergreen“ obsahu určeného k rozčlenění na menší části, přepracování a dalšímu použití v jiných formách. Podle Toprank blogu více než jedna čtvrtina posluchačů podcastů si za týden poslechne šest nebo více relací.

Videa

Videoobsah je finančně i časově náročnější než ostatní formy obsahového marketingu, nicméně je mezi diváky velmi žádaný. Dobře vytvořený video spot může publiku ukázat zcela odlišnou stránku vašeho podnikání, podobně jako podcast, a umožní vám lépe sdělit, jak některé věci fungují nebo jak něco udělat.

Užitečné je také obohatit video textovým úvodem a titulky. Výsledné video můžete zveřejnit na vaší webové stránce, na blogu, na sociálních sítích nebo v rámci e-mailingové kampaně. V posledních letech videoobsah jakožto strategie obsahového marketingu nabývá stále více na významu. Dokládají to i následující statistiky:

  • Podle MarketingSherpa videa pomáhají přilákat o 300 % větší návštěvnost.
  • Podle Wyzowl shlédnutí videa značky přesvědčilo 84 % lidí ke koupi produktu nebo služby.
  • 68 % marketérů tvrdí, že video má lepší návratnost investic než Google Ads, uvádí Biteable.
  • 88 % video marketérů uvedlo, že jim video přináší pozitivní návratnost investic, zveřejnil Wyzowl.

Sociální sítě

Sociální sítě představují specifickou kategorii obsahového marketingu s vlastními pravidly. Na rozdíl od jiného digitálního obsahu je totiž vaším cílem získat angažovanost publika, která je dobře měřitelná. Hubspot v souvislosti se sociálními sítěmi uvádí následující statistiky:

  • Krátká videa jsou hlavním formátem sociálních médií, který používá 54 % marketérů na sociálních sítích, následuje živé vysílání, živé zvukové chatovací místnosti a obsah vytvářený uživateli.
  • 80 % marketérů říká, že vtipný obsah je na sociálních sítích nejúčinnější.
  • 82 % marketérů tvrdí, že upravují obsah napříč kanály sociálních médií.
  • Jedním z cílů marketingu, který mají marketéři na sociálních sítích pro svou marketingovou strategii na sociálních sítích, je reklama jejich produktů nebo služeb, následovaná zvyšováním povědomí o značce.

Najít typ obsahu, který bude rezonovat s vaší cílovou skupinou není jednoduché, na druhou stranu pro účely sociálních sítí můžete použít obsah, který již sdílíte jinde (videa, podcasty, infografika apod.). Prostřednictvím analýzy sociálních sítí budete schopni velmi rychle zjistit, jaký typ obsahu (audio, audio vizuální, vizuální) a jaký tón hlasu (vážný, humorný apod.) vaše publikum preferuje.

Další formy content marketingu

  • Elektronické knihy
  • Recenze
  • Návody
  • Aktuality
  • Webináře
  • Případové studie
  • Diskuzní skupiny a pořady
  • Newslettery
  • Tematické weby
  • Soutěže
  • Statistiky
  • Internetové memy
Zdroj: https://lajk.online/wp-content/uploads/2021/01/meme-marketing-filmy.jpg

Cíle obsahového marketingu

Podstatou obsahového marketingu je vytvořit obsah, který zaujme cílové publikum, získá si jeho pozornost a vryje se mu do paměti. Abyste toho dosáhli, je nezbytné sdílet hodnotné a užitečné informace, které určitou skupinu lidí vzdělávají, pomáhají jí nebo ji baví. Důležitá je také originalita obsahu, abyste dokázali vyniknout v záplavě jiného digitálního obsahu, kterými je běžný spotřebitel denně obklopován.

Konkrétní cíle content marketingu vždy závisí na odvětví, produktu nebo službě, kterou daná společnost poskytuje a na tom, čeho se snaží dosáhnout. Hlavním a nejdůležitějším cílem každého kvalitního obsahového marketingu je však vnést značku do povědomí cílového publika.

Zvýšení povědomí o vaší značce

Dobré povědomí o značce znamená, že jednotlivec zná název, vlastnosti i image produktu. Když pak zákazník potřebuje určitou službu nebo produkt, měl by si vybavit právě vaši značku. Pokud si vaši zákazníci navíc spojí značku s pozitivními zkušenostmi, je mnohem vyšší pravděpodobnost, že se k vám budou vracet, sdílet váš marketingový obsah a také od vás nakupovat.

Další cíle content marketingu

  • Ustanovení značky jako myšlenkového lídra
  • Generování potenciálních zákazníků (zvýšení konverze)
  • Budování loajality a vazby zákazníků
  • Zlepšení organické návštěvnosti webu (SEO)
  • Posílení prodeje

Abyste těchto cílů mohli dosáhnout, je nezbytné vytvořit kvalitní marketingovou strategii, v rámci níž se naplánuje co, kde, kdy, jak a pro koho se vytvoří.

Strategie obsahového marketingu

Základem každého úspěšného content marketingu je dobře vytvořená marketingová strategie, jejímž základem je obsahová analýza. Strategie obsahového marketingu představuje promyšlený projekt, který vám pomůže přejít od chaotického vytváření obsahu k budování organizovaného systému se specifickými cíli, metrikami úspěchu a procesy pro neustálé zlepšování.

Obsahová analýza se v počátcích zaměřuje hlavně na samotný produkt a na zákazníka, pomáhá stanovit způsob komunikace s publikem a zkoumá konkurenci. Jakmile máte nějaké publikum a zákazníky, je nezbytné podrobit rozboru data získaná měřením návštěvnosti a konverzí. Pro vytvoření obsahové strategie je nutné si stanovit:

  • Pro koho se bude tvořit
  • Co se bude tvořit
  • Kdy a jak často se to bude publikovat
  • Jak se to bude propagovat (aby byly naplněny stanovené cíle)

Strategie obsahového marketingu by tedy měla mít pět základních prvků, aby byla úspěšná: osobnost publika, umístění značky a příběhu, poslání obsahového marketingu, obchodní případ a akční plán. Níže si je přiblížíme.

Osobnost publika

Příběh vaší značky nemůžete vyprávět bez toho, aniž byste věděli, komu jej vyprávíte. Prvním krokem pro vás bude identifikovat publikum, na které budete cílit. Nejlepším výchozím bodem pro vaši obsahovou strategii je tedy vaše cílové publikum.

Zatímco osobnosti kupujících budou tvořit základ vaší obsahové strategie, vaše publikum se neskládá pouze z kupujících. Publikum zahrnuje lidi, kteří začnou interagovat s vaší značkou dlouho předtím, než zamýšlejí provést nákup. Zjistit, kdo je vaším publikem můžete například na základě:

  • Průzkumu vašich stávajících zákazníků
  • Průzkumu, na koho cílí vaše konkurence
  • Stanovením si, na koho nechcete cílit

Pokud má vaše firma více než jeden typ zákazníka, i vaše marketingová strategie může být zaměřena na více typů uživatelů. Cílit na každého z nich vám umožní využití více typů obsahu i kanálů.

Umístění značky a příběhu

Jasně definované umístění značky a produktu vám pomůže zajistit konzistentní zážitek pro vaše publikum a také vybudovat vhodnou image prostřednictvím všech nástrojů obsahového marketingu. Otázky, které vám v rozhodování mohou pomoci, jsou například:

  • Jaké má vaše publikum cíle?
  • Kdo je vaší největší konkurencí a jak prodávají své produkty?
  • Jaká je jedinečná hodnota vaší značky?
  • Jaké problémy pomáhá váš produkt řešit?
  • Co z něj dělá lepší volbu oproti jiným konkurenčním produktům?

Informace, které získáte, použijte k utváření pilířů příběhu vaší značky. Příběh značky je souhrnem historie, poslání, účelu a hodnot vaší společnosti. Může vám tedy pomoci vybrat správný směr vaší obsahové strategie a identifikovat nejlepší témata.

Poslání obsahového marketingu

Aby se vaše značka stala důvěryhodným zdrojem obsahu, je důležité definovat vlastní nabídku mediální hodnoty. Usnadní vám tom zjistit, v čem se vaše obsahová strategie odlišuje od ostatních a efektivněji konkurovat jiným značkám. Pomoci vám mohou tyto otázky:

  • Jakou jedinečnou hodnotu publiku poskytujete svým obsahem?
  • Jak se odlišujete od ostatních tvůrců obsahu?
  • Proč by lidé měli sledovat vaše komunikační kanály?

Odpovědi na tyto otázky by vám měli pomoci si uvědomit, jaké je poslání vašeho obsahového marketingu, a tím pádem shrnout, proč obsah vytváříte a kdo z něj může mít prospěch.

Obchodní případ

Poskytování hodnoty publiku je nedílnou součástí dobré marketingové strategie. Kromě získání většího množství publika by ale měl váš obsah také posunout vaše podnikání vpřed. Je proto důležité si definovat obchodní cíle, kterých musí společnost dosáhnout, a zjistit, jak toho obsahovým marketingem dosáhnete. Zodpovězte si otázku:

  • Kolik finančních zdrojů musíte investovat do vaší obsahové strategie a jaké výsledky chcete generovat?

Zpracovaný obchodní případ vám pomůže lépe porozumět výhodám, nákladům a rizikům integrování obsahového marketingu a umožní vám přesvědčit osoby s rozhodovací pravomocí o jeho přínosu pro společnost.

Akční plán

Na závěr vypište své hlavní marketingové kampaně a projekty pro daný rok nebo období a přidejte je do svého plánu obsahu. Je důležité přemýšlet o tom, jak dosáhnout cílů obsahového marketingu, které jste pro svou firmu stanovili. Díky tomu budete moci efektivněji promyslet každý krok obsahové strategie. Do akčního plánu nezapomeňte přidat následující informace:

  • Hlavní formáty obsahu, na které se chcete zaměřit
  • Hlavní témata a kampaně
  • Kanály pro distribuci obsahu

Váš plán je důležité zdokumentovat v redakčním kalendáři například prostřednictvím prezentace, tabulky, Google dokumentu apod., který dobře funguje pro váš obchodní model a lze jej snadno sdílet se všemi zúčastněnými stranami.

Kvalitativní a kvantitativní obsahová analýza

Základní způsoby získávání dat se dětí na dvě specifické skupiny – kvalitativní a kvantitativní. Jakmile si zvolíte cílovou skupinu a cíle výzkumu, můžete zvolit vhodnou metodu. Cílů výzkumu může být několik. Jako příklady si můžeme uvést následující:

  • Najít produkt
  • Specifikovat produkt nebo službu
  • Zjistit, jaké problémy řeší cílová skupina
  • Zjistit, jak cílová skupina na produkt reaguje

S ohledem na povahu vašich cílů je nezbytné si vyjasnit, zda vám jde především o množství respondentů a odpovědí, tedy co největší počet měřitelných odpovědí, nebo o kvalitu dat, která jsou široce variabilní. Při detailním výzkumu s větším rozpočtem je také možné obě metody kombinovat.

Kvalitativní obsahová analýza

Je-li vaším cílem zjistit, jaký problém řeší vaše cílová skupina, najít jeho příčinu, podívat se na danou problematiku do hloubky a porozumět souvislostem, je kvalitativní analýza vhodnou volbou. Tento průzkum můžete provést následujícími způsoby:

  • Rozhovorem: je časově náročnější.
  • Pozorováním: používá se k popisu etnografických, sociálních nebo zájmových skupin.
  • Studiem vizuálních nebo zvukových produktů cílové skupiny (fotografie, online komunikace, apod.). Umožňuje vysledovat vztahy, vazby a informace, které nelze získat z rozhovoru ani pozorování.

Kvantitativní obsahová analýza

Chcete-li získat měřitelná a uspořadatelná data, vhodnější volbou je kvantitativní analýza. V tomto případě již máte představu o tom, jaké odpovědi můžete na vaše otázky dostat. Následně je můžete vyčíslit, srovnat a podrobit další analýze. Nejčastěji se odpovídá na otázky typu co? a kolik?. Výsledky lze získat například prostřednictvím dotazníků s uzavřenými či otevřenými otázkami. K tvorbě dotazníků lze využít například Google forms.

Formáty obsahového marketingu v závislosti na cílech

Jak jsme si již uvedli výše, jednotlivé cíle obsahového marketingu se vždy odvíjejí od odvětví, produktu i služby, kterou daná společnost poskytuje. Nehledě na to, co nabízíte, hlavním cílem vašeho obsahového marketingu by mělo být zvýšení povědomí o značce, které bude generovat větší publikum a potenciální zákazníky.

Publikum sestává z diváků, sledujících, kupujících a obhájců, kteří vaši značku doporučí jiným lidem. V závislosti na vašich konkrétních cílech a produktu si můžete vybrat vhodné formáty, ty je často možné různě kombinovat. Níže si uvedeme několik příkladů.

Zvýšení povědomí o značce

Chcete-li zvýšit povědomí o značce, měli byste nejprve určit tón a osobnost své značky a poté se spojit s cílovým publikem tam, kde tráví čas, například na sociálních sítích. Mezi způsoby, jak zlepšit povědomí o značce, patří například:

  • Sdílení zajímavých článků o vaší společnosti nebo oboru
  • Vytváření průzkumů, které osloví vaše publikum
  • Sdílení hodnot a kultury společnosti na sociálních sítích
  • Sdílení bezplatných materiálů, jako jsou videa, průvodce či elektronické knihy

Ustanovení značky jako myšlenkového lídra

Myšlenkoví lídři jsou jednotlivci a organizace, kterým lidé důvěřují a uznávají je jako autority ve svém oboru. Pokud lidé považují vaši společnost za myšlenkového lídra v oboru, přijdou za vámi pro odborné znalosti a rady v této oblasti, což může nakonec vést k prodeji. Rozvíjet myšlenkové vedení můžete například pomocí:

  • Vytvářením a sdílením kvalitního a renomovaného obsahu, se kterým se vaše publikum rezonuje
  • Spoluprací s dalšími lídry v oboru prostřednictvím webinářů a panelových diskuzí
  • Zobrazováním vašeho obsahu na webových stránkách, které lidé navštěvují, například prostřednictvím blogových článků nebo jiných příspěvků (guest postů).

Generování potenciálních zákazníků

Podle firmy Mail Chimp 72 % B2B marketérů uvádí, že obsahový marketing zvyšuje zapojení a počet potenciálních zákazníků, které generují. Jakmile identifikujete typ spotřebitele, který se s největší pravděpodobností stane vaším zákazníkem, je na místě získat jeho kontaktní údaje, abyste ho mohli oslovit s informacemi o službách či produktu, propagačních akcích nebo chystaných novinkách. Toho lze dosáhnout například:

  • E-mailovými newslettery
  • Zapojením sociálních médií
  • Propagačními akcemi, vzorky zdarma nebo jinými nabídkami
  • Webináři a jinými akcemi

Obsahový marketing: ukázkové příklady

Vybavujete si období, kdy z vás určitý obsah udělal věrného fanouška konkrétní značky? Možná to bylo video, blogový příspěvek nebo důkladně promyšlená kampaň. Pojďme si níže představit některé ukázky zdařilého obsahového marketingu.

Spotify – Wrapper

V roce 2017 Spotify spustilo na sociálních sítích datovou kampaň s názvem Wrapped, kterou dnes zná snad každý uživatel. Společnost vzala data posluchačů a vytvořila řadu poutavých statistik o jejich chování při poslechu. Důvodem, proč kampaň velmi dobře zafungovala, je především ten, že data o uživatelské zkušenosti byla personalizovaná a velmi detailní a výsledná grafika byla vizuálně příjemná.

Podle společnosti Moengage díky této kampani vzrostl v prosinci 2020 počet registrací do aplikace o 21 %. Wrapped je tedy ukázkovým příkladem obsahového marketingu na sociálních sítích řízeného influencery.

content marketing ukázka
Zdroj: https://terakeet.com/wp-content/uploads/2021/08/spotify-wrapped-content-marketing-example.png

Coca-Cola – Poděl se o radost

Coca-Cola spustila v roce 2013 reklamní kampaň s názvem Poděl se o radost (v originále Share a Coke) v rámci které nahradila tradiční logo křestními jmény. Kampaň byla spuštěna v 70 zemích po celém světě a jen v České republice se na etiketách lahví objevilo 100 nejpoužívanějších českých jmen.

Podle studie Coca-Coly výsledkem kampaně bylo, že 1,25 milionu dalších dospívajících vyzkoušelo kolu během následujícího léta a prodeje balení Coca-Coly jen v USA vzrostly o 11 %. Poděl se o radost byla v USA úspěšnější v podpoře prodeje než na kterémkoli předchozím trhu, kde kampaň probíhala.

Důvodem, proč byla kampaň velmi úspěšná a každý o ní mluvil, byla opět personalizace obsahu. Tento osobní kontakt byl jádrem celého obsahového marketingu. Coca-cola nesledovala online chování spotřebitelů, ale místo toho se zaměřila na to nejosobnější a pro zákazníky nejdůležitější – jejich jméno. 

Zdroj: https://mediagurucdn.azureedge.net/wp-content/uploads/2013/05/Coca_Cola_pers-kampan.jpg

Mail Chimp – All in a Day’s Work

MailChimp je populární, snadno použitelný marketingový nástroj, který slouží především k tvorbě a hromadnému rozesílání newsletterů pro malé a střední podniky. Kromě toho ale poskytuje možnost sdílení na sociálních sítích a sledování dosahované úspěšnosti.

Vyniká hlavně tím, že pomáhá podnikatelům a malým podnikům vytvářet seznamy předplatitelů a generovat z nich nové potenciální zákazníky. To ale nebrání MailChimpu ve vytváření vlastního zajímavého a relevantního obsahu. V lednu 2021 firma spustila minisérii s názvem All in a Day’s Work, která hovoří o triumfech a výzvách menších podniků.

Atraktivní stop-motion videa ukazují, že MailChimp rozumí problémům a triumfům, kterým čelí malé podniky a podnikatelé. Využívá tak příležitosti ukázat svým zákazníkům, že jim rozumí způsobem, jakým jiní možná ne.

Zde je odkaz na minisérii:

https://mailchimp.com/presents/series/all-in-a-days-work/silicon-valley-legends/

Buďte konzistentní v tvorbě obsahu

Podstatou obsahového marketingu je konzistentnost postavená na důkladně připraveném plánu. Uspořádejte si svůj redakční kalendář a vytrvejte. Připravte se na to, že první články, videa ani jiné typy příspěvků vám nezajistí, že vašemu publiku hned něco prodáte.

Hýčkejte si své fanoušky, zlepšujte své dovednosti, propagujte váš příběh a sbírejte data o vašich divácích. Tvorba obsahu je otázkou umění vyprávět příběh a porozumět divákům. Čím lépe své publikum zasáhnete, tím pravděpodobněji si získáte jeho sympatie a zajistíte, že váš obsah bude šířit dál. Tvorba a sdílení vašeho příběhu je v podstatě marketingovým ekvivalentem seznamování.

Znáte nějaké další zdařilé příklady obsahového marketingu? Pokud ano, rádi si je přečteme v komentářích.

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pin It on Pinterest

Share This