To nejlepší ze Social restartu 2019

Autor: Anna Landsmannová

Datum: 20.11.2019

Social restart je celodenní konference o marketingu na sociálních sítích. Neměli jste možnost se jí zúčastnit? Nemusíte smutnit – přinášíme vám přehled toho nejzajímavějšího z celého programu.

Konference probíhala v luxusních prostorách Divadla pod Palmovkou. Tato akce nenabízela jen úžasné občerstvení, k vidění toho bylo mnoho – konkrétně 12 přednášek nabitých informacemi. Podívejte se na přehled toho nejdůležitějšího.

Social restart 2019

Síla podvědomí je neuvěřitelná

Věděli jste, že 95% rozhodování probíhá v podvědomí? Toto číslo je ohromující a znamená jediné – je třeba dostat značku do podvědomí zákazníků. Více o tom se rozpovídal Vojtěch Prokeš ve své prezentaci.

Tady je pár tipů, jak značku do podvědomí zákazníků dostat:

  • Efekt kontrastu
    Jinými slovy: odlišné je lépe zapamatovatelné. K efektu kontrastu pomáhá zapojení emocí. Pozor však na negativní emoce – někde fungují (Alza), jinde můžou škodit (například u banky).
  • V jednoduchosti je síla
    Snadné věci se snáze uloží do lidského podvědomí. Jednoduché a přímé věci proto lépe fungují.
  • Pozor na symboly, které má konkurence
    Jejich používáním vlastně nahráváte konkurenci. Lidé si asociaci spojují vždy jen s jednou značkou (např. Redbull je spojován s F1).

Jakou spolu souvisí sociální sítě a prokrastinace?

Tuto otázku zodpověděl Petr Ludwig ve své přednášce. Ve zkratce lze říct, že lidé prokrastinovali vždy, ale dnes jsou k tomu ještě více sváděni sociálními sítěmi. Sociální sítě jsou návykové jako těžké drogy, a navíc přispívají k rozhodovací paralýze…

Social restart 2019

Jak tedy omezit negativní dopad sociálních sítí?

  1. vypnout notifikace a badges (zbytečně vyrušují od práce)
  2. používat aplikace jako Forest a Ommwriter (zlepšují soustředění a hlubokou práci)
  3. totální detox (odjet na pár týdnů mimo civilizaci, dát si delší čas bez sítí)
  4. snažit se o minimalismus (nejen v online prostředí)

TikTok – sociální síť budoucnosti?

TikTok se pomalu dostává do zájmu online marketérů. Zajímavý je především pro ty, co cílí na mladší publikum (většinu uživatelů této sítě tvoří lidé ve věku v rozmezí 11-23 let). O této tématice mluvil Jakub Gulab.

Stručný návod: Jak se značkou vstoupit do vod TikToku?

  • Vytvořte si vlastní účet:
    Společně s tím si ideálně vytvořte také vlastní zvuk a hashtag, aby byla značka lépe rozpoznatelná.
  • Spolupracujte s influencery
    Je důležité si prověřit jejich statistiky (odkud jsou jejich followers atd.) a také důvěryhodnost (špatný influencer může značku poškodit).
  • Přidávejte obsah pravidelně:
    Na Tiktoku je důležitá pravidelnost, protože zvyšuje dosah.

Emimino – tak trochu jiná sociální síť

V době, kdy komunitní weby spíše umírají, je Emimino zajímavým fenoménem. Pro marketéry cílící na maminky to může být přínosná platforma, to vysvětlovala Hana Koutná.

Co je třeba vědět o Emiminu:

  • je to komunita, ne sociální síť
  • 1,5 mil. uživatelů (převážně žen)
  • uživatelé jsou loajální a oproti jiným sítím často postují
  • pro ženy je zde důležitá anonymita a řešení jejich problémů (opak klasických sociálních sítí)

Jaké typy reklam tam fungují?

  • Testování produktů 
    „Jarča30 to říkala, musí to být pravda.“ Je to vlastně jako influencermarketing. Spolupráce probíhají na bázi barteru: uživatelka dostane produkt a napíše o něm recenzi.
  • Soutěže
    Oblíbené jsou také soutěže například o nejlepší fotku dítěte s jeho oblíbenou hračkou.

Co naopak nefunguje?

  • Příliš okatá reklama
  • Obrázky z fotobanky

Budoucnost patří analytice

Jan Tichý se ve své prezentaci věnoval analytice na Facebooku.

Věděli jste, že až 45 % digitálních touchpointů je mimo záznamy tradičních měřících nástrojů (jako je Google Analytics)? To znamená, že hodně dat klasickým nástrojům uniká.

Důležité je zmínit, že převážná část chybějících dat pochází ze sociálních sítí.

Proto je nezbytné sociální sítě pečlivě monitorovat. Analytika naFacebooku je budoucnost, protože tam jde propojit hodně věcí a vidíme tam více kanálů najednou.  

Jaké nástroje k analytice používat?

  • FB Analytics
  • FB Attribution

Fake news na sociálních sítích

Tématika fake news hýbe světem, na Social Restartu se k ní proto vyjádřil se k ní Petr Střítežský z projektu Zvol si info.

Jak se fake news bránit? Základní tipy najdete na obrázku.

Social restart 2019

Na závěr

Social Restart přinesl vhled do různorodých oblastí marketingu na sociálních sítí. Tématika přednášek byla opravdu bohatá, můžeme se jen dohadovat, čím nás na Restaru překvapí příští rok.

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pin It on Pinterest

Share This