Anchor text je textový odkaz, který tvoří aktivní odkaz na jinou stránku. Tento text dává vyhledávačům i čtenářům vědět, co se na cílové stránce nachází. Obvykle bývá odlišený od zbytku textu tak, aby byl snadno rozpoznatelný jako hypertextový odkaz.
Příklad anchor textu
content marketing (odkaz po rozkliknutí vede na příslušný článek: https://www.digiamo.cz/blog/content-marketing/, který pojednává o obsahovém marketingu)
Význam pro SEO
Anchor text hraje důležitou roli v SEO (Search Engine Optimization) a nejvíce se řeší ve spojitosti s linkbuildingem (budováním zpětných odkazů). Vyhledávače jako Google, Seznam a další ho totiž používají k určení relevance stránky, na kterou odkazují. Správně použitý anchor text může pomoci zlepšit pozici webové stránky výsledcích vyhledávání.
Druhy anchor textu
Exact-match (přesná shoda s klíčovým slovem)
- Anchor text je totožný s klíčovým slovem cílové stránky.
- Příklad: PPC pro efektivní prodej či získávání poptávek.
Partial-match (částečná shoda s klíčovým slovem)
- V tomto případě se pouze částečně shoduje s klíčovým slovem dané stránky.
- Příklad: Tvoříme stylové webové stránky, které prodávají.
Branded (brandový)
- Jak už název napovídá, zde anchor obsahuje název dané značky.
- Příklad: Digiamo je pražská marketingová agentura.
Generic (generický)
- V tomto případě se jedná o obecné slovo, které většinou uživatele nabádá k návštěvě stránky. Nejčastěji se jedná o výrazy jako „zde, tady, v tomto článku“.
- Příklad: Více informací o linkbuildingu najdete tady.
Naked link (holý odkaz)
- V tomto případě jde o čistý odkaz – URL je shodná s anchor textem.
- Příklad: Použité zdroje: https://www.digiamo.cz/blog/content-marketing/
Image (obrazový/obrázkový)
- Na rozdíl od předchozích případů je místo textu odkazem obrázek. V tomto případě se anchor text vkládá do ALT tagu.
Zápis anchoru ve zdrojovém kódu
V HTML kódu se odkaz s anchor textem zapisuje následovně: <a href=”cílová URL“>anchor text</a>
Příklad: <a href=”https://www.digiamo.cz/blog/content-marketing/”>content marketing</a>
0 komentářů