Pokud na svém webu odkazujete na další stránky vašeho nebo externího webu, pak používáte i anchor texty. Anchor text je tedy text, který obsahuje odkaz a je proklikatelný. Čtěte dál a zjistěte, jaké druhy anchor textu existují a jak by měl takový text ideálně vypadat, aby vám pomohl získat lepší pozice ve vyhledávání.
Anchor text je klikatelný text skutečného odkazu na jinou stránku. Tento text dává vyhledávačům i čtenářům vědět, co se na cílové stránce nachází. Měl by proto být vizuálně odlišený od zbytku textu, aby uživatelé ihned poznali, že se za textem skrývá hypertextový odkaz.
Zjistěte, jak využít content marketing pro váš business. Odkaz po rozkliknutí vede na článek: https://www.digiamo.cz/blog/content-marketing/, který pojednává o obsahovém neboli content marketingu.
V HTML kódu se anchor text s odkazem zapisuje následovně: <a href=”cílová URL“>anchor text</a>
Příklad: <a href=”https://www.digiamo.cz/blog/content-marketing/”>content marketing</a>
Anchor text hraje důležitou roli v SEO (Search Engine Optimization) a může obsahovat interní nebo externí odkazy. Interní linky odkazují na jiné stránky vašeho webu, zatímco externí linky odkazují z jiné webové stránky na ty vaše nebo obráceně. Interní odkazy jsou jedním z faktorů on-page SEO, zatímco externí linky spadají do kategorie off-page SEO. Pro celkové SEO jsou tedy důležité oba typy odkazů.
Nejvíce se však řeší anchor text ve spojitosti s linkbuildingem (budováním zpětných odkazů). Vyhledávače jako Google, Seznam a další ho totiž používají k určení relevance stránky, na kterou odkazují. Správně použitý anchor text tak může pomoci zlepšit pozici webové stránky ve výsledcích vyhledávání.
Anchor text by měl být tvořen relevantními klíčovými slovy, která s obsahem cílové stránky souvisejí, aby návštěvníkům webu i robotům vyhledávačů bylo jasné, co se pod daným odkazem skrývá.
Zároveň by měl znít přirozeně, proto je důležité klíčová slova skloňovat a psát ve správném slovosledu. Nepřirozeně použitý anchor text bude působit podezřele jak pro uživatele, tak pro vyhledávače, které kvůli tomu mohou stránku znevýhodnit ve výsledcích vyhledávání.
Optimální délka anchor textu je 2-3 slova. Nedoporučuje se odkazovat skrze celé věty ani přes jedno klíčové slovo, pokud není dostatečně výstižné nebo se nejedná o brandový anchor text. Ideální anchor text by měl co nejpřesněji a nejstručněji popsat obsah, na který odkazuje.
Nevhodná také může být přesná shoda anchor textu se stránkou, na kterou odkazuje, protože roboti vyhledávačů takový odkaz mohou vyhodnotit jako nepřirozený. Je tedy zpravidla lepší, pokud anchor text obsahuje klíčové slovo, ale přesně se neshoduje s textem, na který odkazuje.
Jak už z předchozích řádků vyplývá, vkládání odkazů do nic neříkajících slov typu „zde, v tomto článku“ apod., (tj. používání generických anchor textů) uživatele příliš nepodněcují ke kliknutí ani nejsou užitečné pro SEO. Pokud tedy chcete, aby lidé na vaše odkazy klikali, generické anchor texty nepoužívejte.
Anchor text přímo souvisí s dalšími on-page (práce s klíčovými slovy apod.) a off-page faktory (získávání zpětných odkazů apod.), které ovlivňují celkový výkon webu ve vyhledávačích.
Ne každý má tolik času a zkušeností s optimalizací webu pro vyhledávače, proto je lepší tuto práci přenechat odborníkům. Pokud to s vaším podnikáním myslíte vážně, rádi vám s tím pomůžeme. Využijte možnost SEO konzultace nebo rovnou pojďme vypracovat SEO analýzu webu.
Přesný online návod na to, jak uspět v SEO tak, abyste získali více zákazníků.
V našem e-booku najdete potřebné informace a postupy, díky kterým budete schopni pochopit, co je třeba udělat.