Tvoříte úžasný obsah, ale přesto má váš web (nebo blog) malou návštěvnost? Nevadí, máme pro vás tipy, jak to změnit. V tomto obsáhlém článku jsme pro vás shrnuli 8 tipů, jak zvýšit návštěvnost webu. Ať už jde o váš osobní, či firemní web, najdete tu zajímavé možnosti, jak jej vylepšit.
O jaké tipy se konkrétně jedná?
Upozornění na začátek: zázraky se nedějí přes noc. Tak je to se vším - je třeba soustavná práce a vytrvalost. Ta se vám jistě vyplatí v podobě rostoucího počtu návštěv. Pojďme si představit konkrétní rady!
Pokud chcete mít navštěvovaný web či blog, je důležité psát pro lidi. Pište o tom, co zajímá vaše publikum. Zkrátka nepište pouze pro sebe.
Jak ale zjistit, co lidi zajímá? Představu si můžete udělat pomocí snadného vyhledávání… Řekněme, že chcete napsat o seriálu Přátelé. Co lidi hledají v souvislosti s tímto slovem, najedete pomocí Googlu (v našeptávači a v souvisejících dotazech), jak můžete vidět na obrázcích.
Důležitá je také četnost hledání konkrétních slov. Tu můžete ověřit pomocí různých programů. My používáme placený nástroj Ahrefs, který funguje skvěle. Detailní postup k analýze klíčových slov můžete vidět ve videu.
V tomto programu také zjistíte další zajímavé údaje – například jak je velká konkurence a jaká je trendovost vašeho slova.
Existují ale i neplacené nástroje – pro hledanost v Googlu můžete použít Plánovač klíčových slov v Google Ads, pro hledanost na Seznam zase funguje konkurenční Sklik. Tyto neplacené nástroje poskytují omezené možnosti a méně přesné statistiky.
Tento bod je dost podstatný a není těžké jej dodržovat. Co přesně se tím ale myslí?
Vždy, než začnete psát článek se zamyslete nad tím, jestli dá vašim čtenářům nějakou hodnotu. Pokud ano, tak super. Nebojte se psát články dlouhé.
Proč doporučujeme dlouhé články? Protože je preferují jak čtenáři, tak vyhledávače. Lidé na internet chodí pro informace, takže ocení dlouhý návod s radami. Stejně tak to má Google, který upřednostňuje delší články před kratšími.
Nevěříte? Tady je pár údajů, která vás přesvědčí…
Nikdo nechce číst dlouhé nudle textu – lidé, ani roboti. Když svůj text strukturalizujete, bude přívětivější jak pro čtenáře, tak pro Google. To znamená, že lidé vaše články budou číst a neutečou. Gooogle navíc bude vaše články vyhazovat výše ve vyhledávání. A to přeci chcete.
Jak správně článek strukturalizovat?
Tip navíc: Pokud váš web běží na WordPressu se strukturou a zásadami SEO vám pomůže plugin Yoast SEO, je zdarma a snadno se používá. Jak vypadá jeho používání, můžete vidět na obrázku. Je to ukázka „readability“ článku o kotvách.
Porozumět tomu, jak funguje SEO, je běh na dlouhou trať. Máme pro vás pár tipů, které jsou jednoduché a účinné.
Co jsou LSI keywords? Jsou to slova související se slovem klíčovým. Když budete psát o seriálu Přátelé (key word: Přátelé), LSI keywords budou například Rachel, Ross, Pheobe atd.
Tím, že do hry zapojíte zajímavá multimédia, se nejen zviditelníte, ale zvýšíte své šance, že vás někdo bude sdílet na sociálních sítích.
Pro tvorbu zajímavých vizuálů nemusíte být nutně grafik. V článku o infografikách jsme představili nástroje, které zvládne používat opravdu každý.
Kromě infografiky můžete do hry zapojit originální fotky, videa, nebo třeba vtipné kresby - čím originálnější, tím lepší.
Zpětné odkazy jsou důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače. Ty podle kvality a počtu odkazů posuzují kvalitu a relevanci cílové stránky vzhledem k položenému dotazu. Zjednodušeně řečeno se stránky s hodně relevantními a kvalitními odkazy zobrazí výše ve vyhledávání.
Existuje velké množství možností, jak získávat linky na své stránky – na to by byl třeba samostatný článek. Máme pro vás ale jeden snadný tip.
Určitě už jste psali o významné akci z vašeho oboru, nebo jste se zmínili o odbornících z vaší branže - například v recenzi jejich produktu atd. To je sice skvělý začátek, ale je škoda toho více nevyužít.
Dejte dotyčnému o svém článku vědět. Kontaktujte ho a řekněte mu, že jste o něm napsali. Můžete se spojit pomocí emailu, nebo sociálních sítí. Na obrázku můžete vidět ukázku takovéhoto oslovení.
A výsledek? Win-win situace pro obě strany. Social restart odkázal na náš report z události jako referenci a my máme hodnotný odkaz.
Linky jsou jedním z nejdůležitějších ukazatelů SEO, vyplatí se tedy na ně zaměřit. To platí o interních i externích lincích. Pojďme se blíže podívat na oba typy.
Interní linky
= linky vedoucí na jiné stránky na vašem webu.
Vezměte si příklad z Wikipedie… Jdete tam vyhledat jednu věc, ale nakonec tam zůstane podstatně déle. Přesně toho chcete dosáhnout na vašem webu. Snadno vám k tomu pomůžou právě interní linky.
V jednom článku je ideální použít 2-5 linků odkazujících na vaše jiné stránky. Vhodné je odkazovat ze stránek silnějších na ty slabší, pomůže to s jejich posílením. Necpěte ale linky do textu na sílu, dávejte je pouze tam, kam se hodí.
Externí linky
= linky vedoucí mimo vaše webové stránky.
Z hlediska SEO je dobré odkazovat na jiné stránky (tím samozřejmě nemyslíme odkazování na vaši konkurenci). Optimální je opět použít 2-5 odkazů. Kromě toho to jistě ocení i vaši čtenáři – když například píšete o šikovném nástroji, proč na něj hned neodkázat?
Díky sociálním sítím můžete navýšit návštěvnost vašeho webu. Ideálním místem jsou tematicky zaměřené skupiny na Facebooku.
Jak v nich svůj obsah zviditelnit (a nenechat se hned vyhodit)?
Kromě výše zvýšených metod, existuje mnoho dalších způsobů, jak zvýšit návštěvnost webu…
Tady je pár dalších příkladů:
Máte nějaké dotazy či připomínky? Napište do komentářů.
Pokud se vám článek líbil, nezapomeňte ho sdílet dál.
#sharingiscaring