Tvoříte zajímavý obsah, ale přesto má váš web (nebo blog) malou návštěvnost? Nevadí, máme pro vás tipy, jak to změnit. V tomto obsáhlém článku jsme pro vás shrnuli 8 tipů, jak zvýšit návštěvnost webu. Ať už jde o váš osobní nebo firemní web, najdete tu praktické rady, jak ho vylepšit.
Upozornění na začátek: zázraky se nedějí přes noc. Tak je to se vším. Pro zvýšení návštěvnosti webu je třeba soustavná práce a vytrvalost. Ta se vám vyplatí v podobě rostoucího počtu návštěv. Pojďme si představit konkrétní rady!
Pokud chcete mít navštěvovaný web či blog, je důležité psát pro lidi. Pište o tom, co zajímá vaše publikum. Zkrátka nepište pouze pro sebe. Jak ale zjistit, co lidi zajímá?
Představu si můžete udělat pomocí snadného vyhledávání. Řekněme, že chcete napsat o seriálu Přátelé. Co lidi hledají v souvislosti s tímto slovem, najedete pomocí Googlu (v našeptávači a v souvisejících dotazech), jak můžete vidět na obrázcích.
Důležitá je také četnost hledání konkrétních slov. Tu můžete ověřit pomocí různých programů. My používáme placený nástroj Ahrefs, který funguje skvěle. Detailní postup k analýze klíčových slov můžete vidět ve videu.
V tomto programu také zjistíte další zajímavé údaje – například, jak velká je konkurence a jaká je trendovost vašeho slova.
Existují ale i neplacené nástroje. Pro hledanost v Googlu můžete použít Plánovač klíčových slov v Google Ads, pro hledanost na Seznam zase funguje konkurenční Sklik. Tyto neplacené nástroje poskytují omezené možnosti a méně přesné statistiky.
Tento bod je dost podstatný, přesto poměrně jednoduchý. Co přesně se tím ale myslí?
Vždy, než začnete psát článek, se zamyslete nad tím, jestli předá vašim čtenářům nějakou hodnotu. Pokud ano, tak super. Nebojte se psát i dlouhé články.
Proč doporučujeme dlouhé články? Protože je preferují jak čtenáři, tak vyhledávače. Lidé na internet chodí pro informace, takže ocení dlouhý návod s radami. Stejně tak to má Google, který upřednostňuje delší články před kratšími.
Důležitá je také pravidelnost publikování nového obsahu. Nejen čtenáři, ale především roboti vyhledávačů díky tomu budou vědět, že se na webu neustále něco děje, budou ho lépe hodnotit a posouvat na vyšší pozice.
Nikdo nechce číst dlouhé nudle textu – lidé ani roboti. Když svůj text strukturujete, bude přívětivější jak pro čtenáře, tak pro Google. To znamená, že lidé vaše články budou číst a neutečou. Google navíc bude vaše články vyhazovat výše ve vyhledávání. A to přeci chcete.
Tip navíc: Pokud váš web běží na WordPressu, se strukturou a zásadami SEO vám pomůže plugin Yoast SEO, který je zdarma a snadno se používá. Jak vypadá jeho používání, můžete vidět na obrázku. Je to ukázka „readability“ článku o kotvách.
Tím, že do hry zapojíte zajímavá multimédia, se nejen zviditelníte, ale zvýšíte své šance, že vás někdo bude sdílet na sociálních sítích.
Pro tvorbu zajímavých vizuálů nemusíte být nutně grafik. V článku o infografikách jsme představili nástroje, které zvládne používat opravdu každý.
Kromě infografiky můžete do hry zapojit originální fotky, videa, nebo třeba vtipné kresby – čím originálnější, tím lepší.
Klíčová slova (keywords) jsou jednoslovné či víceslovné výrazy, pomocí kterých uživatelé hledají informace ve vyhledávačích, jako je například Google nebo Seznam. Klíčová slova je dobré systematicky rozmístit po webové stránce, aby vyhledávačům i lidem bylo jasné, o čem daný text pojednává.
V článku věnovaném klíčovým slovům se o tomto tématu dočtete mnohem více, prozatím ale pro vás máme pár jednoduchých, ale účinných tipů:
Jsou to slova související se slovem klíčovým. Když budete psát o seriálu Přátelé (key word: Přátelé), LSI keywords budou například Rachel, Ross, Pheobe atd.
Linky jsou jedním z nejdůležitějších ukazatelů SEO, vyplatí se tedy se na ně zaměřit. To platí o interních i externích lincích. Pojďme se blíže podívat na oba typy.
= linky vedoucí na jiné stránky na vašem webu.
Vezměte si příklad z Wikipedie: Jdete tam vyhledat jednu věc, ale nakonec tam zůstane podstatně déle. Přesně toho chcete dosáhnout na vašem webu. Snadno vám k tomu pomůžou právě interní linky.
V jednom článku je ideální použít 2-5 linků odkazujících na vaše jiné stránky. Vhodné je odkazovat ze stránek silnějších na ty slabší, pomůže to s jejich posílením. Necpěte ale linky do textu na sílu, dávejte je pouze tam, kam se skutečně hodí.
= linky vedoucí mimo vaše webové stránky.
Z hlediska SEO je dobré odkazovat na jiné stránky (tím samozřejmě nemyslíme odkazování na vaši konkurenci). Optimální je opět použít 2-5 odkazů. Kromě toho to jistě ocení i vaši čtenáři – když například píšete o šikovném nástroji, proč na něj hned neodkázat?
Zpětné odkazy jsou důležitou součástí off-page SEO. Podle kvality a počtu odkazů posuzují kvalitu a relevanci cílové stránky vzhledem k položenému dotazu. Zjednodušeně řečeno se stránky s relevantními a kvalitními odkazy zobrazí výše ve vyhledávání.
Existuje velké množství možností, jak získávat linky na své stránky, proto jsme pro vás také sepsali samostatný článek o linkbuildingu. Máme pro vás ale i jeden snadný tip.
Určitě už jste psali o významné akci z vašeho oboru, nebo jste se zmínili o odbornících z vaší branže – například v recenzi jejich produktu atd. To je sice skvělý začátek, ale je škoda toho více nevyužít.
Dejte dotyčnému o svém článku vědět. Kontaktujte ho a řekněte mu, že jste o něm napsali. Můžete se spojit pomocí emailu nebo sociálních sítí. Na obrázku můžete vidět ukázku takového oslovení.
A výsledek? Win-win situace pro obě strany. Social restart odkázal na náš report z události jako referenci a my máme hodnotný odkaz.
Díky sociálním sítím můžete navýšit návštěvnost vašeho webu. Základem je vytvořit si vlastní firemní profil, fanouškovskou stránku a být pravidelně aktivní. Sdílejte zajímavosti, o nichž píšete na webu, a tvořte vlastní obsah, který na váš web přiláká nové návštěvníky. Ideálním místem jsou například tematicky zaměřené skupiny na Facebooku.
Kromě výše zmíněných tipů existuje mnoho dalších způsobů, jak zvýšit návštěvnost webu.
Tady je pár dalších příkladů:
Než se pustíte do jednotlivých aktivit pro zvýšení návštěvnosti vašeho webu, měli byste vědět, jak si vaše stránky aktuálně vedou. Zjistěte, jaká je celková návštěvnost webu a odkud na něj lidé chodí. K tomuto účelu vám nejlépe poslouží bezplatný nástroj Google Analytics, ve kterém se můžete zaměřit ne různé metriky, jako jsou:
Díky těmto metrikám zjistíte, jaké je chování návštěvníků na vašem webu a který zdroj vám přináší nejvíce konverzí. Po uplynutí určité doby, během něhož budete pracovat na zvyšování návštěvnosti webu, můžete jednotlivá období porovnat a zjistit, jaké jsou výsledky vašich aktivit.
Máte nějaké dotazy či připomínky? Napište nám je do komentářů.
Pokud se vám článek líbil, nezapomeňte ho sdílet dál. #sharingiscaring
Přesný online návod na to, jak uspět v SEO tak, abyste získali více zákazníků.
V našem e-booku najdete potřebné informace a postupy, díky kterým budete schopni pochopit, co je třeba udělat.